Upp och hoppa alla bagarebarn!

Det här är ett lite försenat inlägg. I torsdags var jag ju nämligen heeelt ledig (förutom ett ton läxor som jag inte gjorde alltså) och hade lite bagarstuga här hemma. Bland annat så gjorde jag världens enklaste bakelser. Jag skriver inga mått eller så för det är så enkelt att göra precis så många som man själv vill.


Aprikosbakelser

Sockerkaksbottnar
Aprikosmarmelad
Mörk choklad
Torkade aprikoser

Ta ut rundlar med hjälp av kakmått (eller ta ett glas).
Du behöver två rundlar till en bakelse.
Bred aprikosmarmelad på en rundel och lägg en annan ovanpå.
Smält chokladen. Doppa sockerkaksbottnarna i chokladen.
Strimla torkade aprikoser och dekorera med.
Happy days mate!

Så enkelt var det. Bara att göra så många som man vill ha. Fast låt er inte luras av dess enkla ingredienser och lilla storlek, den där lilla bakelsen mättar bra ska ni veta! Jag avslutar med två finfina bilder från helgen:


Balle ligger och sover på sin luftmadrass och jag är i busartagen.


Det här är bara en skrytbild över min nya fantastiska klänning som jag är kär i.

Nu ska jag mysa framför teven tills jag blir trött. Jag är aptrött hela dagarna sen blir jag pigg på kvällen och kan inte sova på nätterna. Så typiskt som det kan bli.

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har sååå många olika väskor ;P Fast jag använder oftast en svart som jag köpt på Accent, haha :D Jag var "tvungen" att köpa den i brunt också (A)



Jädrans vad fin klänningen var (du med!) Vars har du köpt den? :)

2009-11-24 @ 08:40:53
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: Jessica

Man ska aldrig underskatta det enkla och dessutom bakelser med choklad går väl alltid hem?!?



Ha en bra dag!

2009-11-25 @ 08:42:31
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0