En tvätterskas bekännelser.

Nu tänkte jag skriva någonting om hur jobbigt det är att tvätta när inte Jimmy är hemma. Bära tvättkorgarna upp och ner för alla trappor själv och göra allt själv ni vet. Sen kom jag på att singlar tvättar själva hela tiden och inte fan gnäller de. Så nu tänker inte jag heller gnälla. Jag tänker däremot gnälla om att när jag väl fått ner båda tvättkorgarna i källaren så upptäckte jag att det var igår vi hade tvättid. Inte idag. Så det vill jag gnälla om. Jag behöver ju faktiskt tvätta. Idag. Inte igår. Jo. Jag behövde tvätta igår också faktiskt, men det var ju idag jag hade tänkt göra det.

När vi ändå är i gnällartagen så tänker jag beklaga mig lite över snöbristen här i Göteborg också. Den enda gången som jag faktiskt kan känna att jag saknar Dalarna är när den första snön faller där. Och när de får ha vit, ljus, gnistrande snö hela vintern medans man själv går runt och regnar bort. Men å andra sidan så går de ju fortfarande runt i snöslask i april när jag springer runt i tischa. Så det går väl på ett ut. Men just nu. Just nu vill jag ha snö.


Jag och Jimmy har bestämt att vi ska separera över jul. Ja, alltså fira jul på olika håll. För Jimmy kan inte fira jul utan sin mamma och jag kan inte fira jul utan snö. Det går ju liksom inte. Vi fick inte lägenheten förresten. Tur att vi redan har tak över huvudet. Nu ska jag fortsätta titta på OC. Det är mina kompisar idag.

Julian Casablancas - 11th Dimension

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej, vi har inte varit hos veterinären. Vi pratade på att åka in med honom, men bestämde att vänta om det skulle hända igen. Han är en riktig veteran min katt, varit med i många år, så jag tror inte det finns så mycket att göra åt egentligen. Vad nu epilepsigrejen berodde på :(



Åh tack snälla du, den där bloggkramen värmde mer än du anar! :)

2009-11-05 @ 16:44:25
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Kryddburken

Då är vi två! Jag saknar också snön. Den RIKTIGA snön, den vita härliga gnistrande snön med några minus och lite solsken, precis som i norr! Här nere blir det mest snöblast å snålblåst, så om vintrarna brukar jag ofta längta hem! Ha en trevlig kväll!

2009-11-05 @ 18:32:48
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Carro

Vad tråkigt att ni inte fick lägenheten !

Men det kommer säkerligen någon annan längs vägen !

Tycker du gör helt rätt som flyr till snön över jul, det är ju ett måste ! Viktigare än kärleken, haha :D



Men det är ju roligare om man börjar i förtid, för då kan man njuta utav allt det goa mycket längre :D Efter jul så finns det ju inget att tillgå :p haha

Jag har aldrig sett Mangolia, men då ska jag hålla mig ifrån den då kanske :p Eller så tycker jag den är bra, eftersom vi verkar ha lite olik filmsmak :p Förhoppningsvis ska jag på bio on saturday och se En Julsaga. Jag diggar Grinchen, så förhoppningsvis är denna lika bra :D



KRAM

2009-11-05 @ 18:39:42
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: des

mamma och glenn ska till götet imorn, jag kan göra en snöboll som de tar med åt dig!!!! :D:D

2009-11-05 @ 21:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0