Bebis, jag kan se din gloria.

Nu har jag varit kulturell för ett år framåt tror jag. Eller åtminstone 1½ vecka tills vi ska på teater nästa gång. Jag blev livrädd först när föreställningen började och den var jättekonstig. Jag har lite svårt för sån där experimentiell teater. Men sen blev den bättre och om man bortsåg från alla överdrivet konstiga saker så var den faktiskt jättebra. "Shiieet, vad jobbigt. Nu kommer jag tycka den här suger och resten av klassen kommer att älska den och säga att den var så Kafka-artad och blablabla..." Tänkte jag när den började. Men så blev det alltså inte. Sen sa jag till en tjej i klassen när vi satt på vagnen hem att jag hade tänkt så, och sånt brukar jag inte säga till mina klasskamrater, men hon bara asgarvade och sa att hon hade tänkt likadant. Phu. Tänk om jag hade sagt det till någon i klassen som brukar säga såna där "Kafka"-saker. Undrar om jag hade fått spö då?

Innan jag åkte på teater hann vi faktiskt med en fredagsmiddag härhemma. Ja, till och med min mycket frånvarande man hann hem och vara med på middagen. Yaaay.


Senapspanerad skinkschnitzel med ugnsrostade rotfrukter

För 2 port

2 skinkschnitzlar
1 ägg
1 msk dijonsenap
vetemjöl
ströbröd

2 morötter
1 palsternacka
5 potatisar
flytande honung
kryddor

Sätt ugnen på 225 grader.
Skala morot och palsternacka. Skär dem i stavar.
Klyfta potatisen. Lägg i en ugnsform.
Ringla över flytande honung och krydda med dina favoritkryddor.
Sätt in i ugnen ca 35 minuter.
Banka ut schnitzlarna så att de blir tunna.
Vispa ihop ägg och senap.
Häll ut vetemjöl på en tallrik och doppa schnitzlarna i mjölet.
Doppa dem sedan i äggblandningen.
Häll ut ströbröd på en tallrik och doppa schnitzlarna där.
Stek schnitzlarna på medelvärme några minuter på varje sida.
Paneringen ska få en fin färg.
Servera schnitzlarna till rotfrukterna och med bearnaisessås.

Jag lyckades inte riktigt med att få paneringen att stanna kvar på köttet. Men men. Man kan inte lyckas med allt. Jag lyckades däremot hitta ett par öronmuffar så nu är jag och mina öron glada. Vi är också glada över att Eddie åkte ur Idol, jag och mina öron. Nu ska vi väl sova, jag och mina öron. Jimmy har redan gått och lagt sig för han ska till den där jävla mässan imorgon igen. Så vi kommer väl inte ses förrän i övermorgon. Kul. Kul kul. Det där var ett bittert och ironiskt kul kul, för jag är lite sur. Kom med nåt nytt, du är ju jämt sur. Tänker ni nu. Ja, det är jag faktiskt. Det är det som är charmen med mig.

Kommentarer
Postat av: Annapanna



Min Bosse ä int bitter! Hon är underbar och sig själv! <3 (det där låter som att du är bitter men jag tycker mest att du är kramsjuk och inte får nog med kramar just för tillfället, sådetså!)

2009-11-14 @ 11:50:45
Postat av: Carro

Ugnsrostade rotsaker, det är grejjer det ! :D



Jag tycker minsann inte du är bitter, det är inte den bilden jag fått utav dig. Mer underhållande, charmig å rakt på sak :) Vad läser du för någonting föressten ?



Hoppas du får en trevlig helg och att du hittar något roligt å göra utan karl, men det är jag rätt säker på att du kommer lyckas med ! KRAM

2009-11-14 @ 12:31:43
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: emma

Hej!

Allt bra?



Jag har startat en blogg som handlar

om folksjukdomen Reumatism, dels för

att jag själv har de och dels för att det

är många umgdomar idag som lever med detta

och alla kan drabbas.

Tror det kan både vara lärorikt och intressant

att läsa om :)



Hoppas du vill läsa :D

Ha de bra / Emma

2009-11-14 @ 15:06:20
URL: http://ebolmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0