Söndagsmiddag.

Jag har ju i allt mitt surande totalt glömt bort att vi åt mat i söndags också. Men nu så:



Kokoskotletter med limesås och bulgursallad

1 kotlett per person
kokos
salt
peppar

Limesås:
2½ dl matlagningsgrädde
1 msk vetemjöl
½ buljongtärning
1 msk honung
1 lime, saften & rivet skal

Bulgursallad:
2 portioner bulgur
½ zucchini
2 stjälkar blekselleri
5 salladslökar

Koka bulgur enligt förpackningen.
 Tärna zucchinin, hacka lök och blekselleri.
 Fräs i en stekpanna. Blanda med bulguren.
Salta och peppra kotletterna, strö över kokosflingor.
Stek dem på svag värme tills kotletterna är genomstekta.
Blanda grädde, mjöl, buljong, honung och limesaft och skal i en kastrull.
Låt koka upp under omrörning.
Servera såsen till kotletterna och bulgursalladen. Ät.

Vi hade faktiskt karré, men det är godare med kotletter så nästa gång ska jag göra det på kotletter istället. Nu måste jag ställa undan alla böcker och grejer och allt sånt som ligger överallt i lägenheten för snart kommer mäklaren. Yaaay. Och massa roliga oväntade räkningar har jag fått idag också. Ja, här blir det bara roligare och roligare för var dag. Nej. Nu ska jag inte vara sådan. Idag känns det faktiskt bättre än igår. Så imorgon känns det nog ännu bättre. Och på torsdag kommer Clara och Kalix, då kommer det att kännas bäst.

Samtidigt Som - En Av Dom Dagarna

Kommentarer
Postat av: Katinka

Känns det bättre nu då?



Den där rödbetssalladen du beskriver må jag säga nästan lyckades övertyga mig om ett uppehåll i mitt beroende. Fast bara nästan. Du ser hur fast jag är.

2009-05-22 @ 10:56:17
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Sandra drömkaka

Mmm vad gott det där såg ut!! Hungrig blev jag, så iväg & handla med mej! :)

2009-05-22 @ 12:52:12
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0