Sluta drömma om det ljuva livet.

Det börjar väl dra ihop sig till att sova. Jag har ju faktiskt heldag i skolan imorgon för ovanlighetens skull. 9-16, det är inte ofta det händer. Och på en fredag också! Men än så länge är det torsdag, och på torsdagar äter vi soppa. Här är Dagens Soppa:



Soppa med rostad paprika och vita bönor

För 2 pers

½ gul lök
1 vitlöksklyfta
2 röda paprikor
1 röd chili
½ burk krossade tomater
2,5 dl vatten
1 msk tomatpuré
200 gr stora vita bönor
chilipulver
paprikapulver

Sätt ugnen på 250 grader. Strimla och kärna ur paprikan.
Lägg dem i en ugnsform och rosta dem högst uppe i ugnen,
när de börjar bli lite brända och blåsiga är de färdigrostade. Låt dem svalna.
Hacka löken, paprikan och chilin. Fräs lök i en kastrull. Pressa ner vitlök.
Tillsätt paprika och chili. Fräs några minuter.
Tillsätt krossade tomater, vatten och tomatpuré. Skölj bönorna och blanda ner dem.
Låt soppan koka under lock i ca 5 minuter. Mixa soppan slät.
Smaka av med kryddorna. Servera med ett gott bröd.

Ja. Det var den här torsdagens soppa det. Nu måste jag leta på mig en matlåda att ta med till skolan imorgon. Jag ska ta med potatisgratäng och lövbiff och sitta där och vara skitsnobbig när de andra äter typ mackor. Haha. Hm. Ja. Undrar varför inte jag har några kompisar nu igen? Jag kan omöjligt förstå varför...

Coldplay - Life In Technicolour II

Kommentarer
Postat av: Katinka

Soppa är gott och heldagar är mindre roliga. Men det jämnar väl ut sig i längden liksom.

2009-05-15 @ 11:01:29
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Jasmine / Unga Morsan

Tack för länken. Ska testa att baka det! :)

Den där soppan lät inte helt dum faktiskt, måste prova den också. Har precis kommit hem från en styrketräningspass på gymmet och blev superhungrig nu när jag såg soppan.. :O

2009-05-15 @ 13:13:33
URL: http://www.ungamorsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0