Oh, gud, det gör så ont...

Äntligen! Äntligen är boken slut. Fast det ska erkännas att jag skummade igenom en hel del, jag orkade helt enkelt inte. När det var en 2 sidor lång utläggning om varför Bloom tyckte så mycket om sin spis så var jag nära att kasta boken i väggen. Men det gjorde jag inte. Jag plågade mig vidare. Idag ska jag ta itu med Mörkrets Hjärta. Den skulle jag ha läst på gymnasiet, men det gjorde jag inte. Istället frågade jag mina kompisar vad boken handlade om när vi skulle ha prov på den. Jag fick ett VG+ med kommentaren: "BRA!" Mina kompisar som läst boken fick ett IG med kommentaren: "Läs boken nästa gång!" Det säger ju en del om hur bra det är det här med betyg. Men nu ska jag läsa boken på riktigt, jag antar att jag är skyldig mina stackars gymnasiekompisar den uppoffringen.

Jag lagade faktiskt middag igår också. Jag trodde det skulle vara en ganska ansträngande middag, men det var hur lätt som helst att slänga ihop den här lilla middagen:



Zucchini- och fetaostgratäng med salami

För 4 pers

½ zucchini
75 gr fetaost
0,75 dl vispgrädde
0, 25 dl kesella
1 ägg
salt
peppar

Sätt ugnen på 175 grader. Riv zucchinin på den grova sidan av rivjärnet.
Lägg i en sil och salta lätt, låt ligga i silen en stund.
 Mixa ihop ost, grädde, kesella och ägg med en mixer.
Krama ur all vätska ur zucchinin och blanda ner den i oströran.
Smaka av med salt och peppar.
Häll upp i 4 smorda portionsformar. Ställ formarna i vattenbad i en långpanna.
Grädda i ugn i ca 40 minuter. Servera med salami och sallad.

Om man hoppar över salamin så blir det ju en helt vegetarisk rätt, men isåfall bör man nog smaksätta gratängen lite med en pressad vitlöksklyfta eller några droppar citronsaft eller någonting för den smakade inte så jättemycket utan salamin. Men en fruktansvärt enkel middag var det, det enda som tog tid var ju själva gräddningen.

Nu ska jag sätta mig i solskenet på balkongen och läsa lite bok, sen ska vi gå och handla inför kvällens paninimiddag. Har man hittat en paninigrill så måste man ju inviga den!

Fiction Factory - Feels Like Heaven

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

det där såg ju skitgott ut!



Jag gillar Ebba von Sydow, tycker alltid hon varit trevlig mot mig och hon brukar gilla mina outfits =)

2009-05-13 @ 11:12:25
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0