Kom igen, Lena!

När solen skiner och det är 25 grader varmt om dagarna så får man faktiskt försumma sin blogg lite. Är det dessutom valborg är det ännu mer okej. Har man dessutom en hemtenta på 8 sidor att förlusta sig med så är det helt enkelt ett måste att försumma sin blogg. Dessutom är Tvåan här nu igen. Balle alltså, jag börjar misstänka att vi är hans kontaktfamilj och det är därför han hänger här varje helg. Eller så är det för att han inte har någon mat hemma i Tidaholm så han måste hit och äta upp sig och lära sig att få laga mat. På tal om mat (det är alltid tal om mat här visserligen) så kommer Onsdagens Middag här:



Nudlar med wokgrönsaker och kesoröra med rostbiff.

För 2 pers

2 port nudlar
1/3 påse wokgrönsaker
½ msk soja
1 förpackning naturell keso
ca 100 gr rostbiff
1 tsk ingefära
salt
peppar

Koka nudlarna. Stek wokgrönsakerna och blanda ner sojan.
Blanda ner de kokta nudlarna med wokgrönsakerna. Strimla rostbiffen.
Blanda ner med keson, smaka av med ingefära, salt och peppar.
Vänd ner kesoröran i nudelblandningen, servera direkt.

Jaaa. Det var latmat. Men som sagt. 25 grader varmt ute! Vem orkar stå vid spisen? Nu ska jag dricka vatten. Konstigt att jag är så törstig när jag drack så mycket igår. Nu drack jag visserligen inte speciellt mycket igår, men det är en annan historia som jag kanske återkommer med lite senare under dagen. Nu vatten och kanske en dusch.

Filter - Take A Picture

Kommentarer
Postat av: Katinka

Klart man har rätt att försumma bloggen och det mesta här i livet när det är så varmt.



Och du har säkerligen rätt angående cortègens tema. Jag orkade bara titta de första minuterna ser du så jag fuskade markant i mitt uppdrag...

2009-05-01 @ 11:18:30
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Jessica

Är din kille från Tidahölm? Fråga om han känner Martin Henrysson, min kompis!

2009-05-01 @ 14:27:11
Postat av: Hanna

E hela familjen samlad utom jag? Nu blir man ju lite lessen! Får boka resa snart igen tror jag ;-)

2009-05-01 @ 16:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0