Rock N' Roll blåa ögon.

Om ni trodde att igår var en bra dag så ska ni bara veta hur bra idag är. Oj oj! Eller ja. Oj i alla fall. Men jag kan ju börja med att berätta att The Hives var The Hives igår, det betyder ju att de spelar bra låtar och att publiken är pepp som fan. Samtidigt som Howlin' Pelle springer runt och skriker att han är bäst, The Hives är bäst och så klättrar han på allt och hoppar, skuttar och skriker. "Jag tog av mig kavajen!" Hybris. Milt sagt. Sen funderar jag på om man skulle stoppa in Pelle och Pippen i samma rum i 24 timmar, vem skulle trötta ut vem? Hyperaktiv är ju att underdriva. Det blev tyvärr inga bilder för vi stod så långt bak så jag såg mest huvuden, och när jag väl såg Pelle så var han ju ändå 5 sekunder senare i andra änden av scenen eller ovanpå trummorna eller nere bland publiken.

Imorse gick jag upp tidigt för att ha tenta. Muntlig tenta. Som jag väl kan erkänna att jag hade pluggat lite sisådär till. Men nog klarade jag av det ändå och fick reda på att jag klarat den förra tentan också. Så det var med glada steg jag studsade hemåt i solskenet. Sen har jag jobbat i 5 timmar och nu är jag långledig. Helt ledig, inte ens något att plugga. Bara ledig. Fast jag kanske måste jobba på fredag i alla fall, men jag trivs på jobbet så det gör ingenting. Jimmy trivs också med mitt jobb, mest för att jag kommer hem med godsaker varje dag. Idag blev det semlor igen. Lyllos Jimmy.

Nu ska jag ta igen lite, bara för att Jimmy säger att jag inte kan ha chibichibimoon som adress om jag ska ha en matblogg, jag ska minsann visa honom. Så nu kommer det massor, massor, massor med mat. Vi börjar med Fredagens Middag, som jag faktiskt redan skrivit ut receptet på en gång men den här gången gjorde jag den lite annorlunda, här kommer varsågod:



300 gr grytbitar av nöt
½ rödlök
5 ½ dl vatten
2 dl rött vin
1 ½ dl matvete
1 köttbuljongtärning
grovmalen svartpeppar

Skär rödlöken i klyftor. Bryn köttbitarna och lök tills det får färg.
 Tillsätt resten av ingredienserna och låt koka i ca 40 minuter.
Servera med ett gott bröd och en grönsallad.

Jag vet. Fredag och inte tacos? Vi är fortfarande i chock själva faktiskt. Men som sagt så är herr von Lindroos galet förtjust i grytor, och den här tycker jag också är galet god. Matvete är verkligen inte dumt alls. Nu ska jag fortsätta med våran tjockiskväll. Förutom semlor finns det också chips och dip här i hushållet. Mmm. Chiiiips.

Queen - I Want To Break Free

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0