Och du sa: Egentligen är du inte kär i mig,

Nu ska jag komma ikapp med middagarna på riktigt. Därför kommer nu två middagar på en gång, igen. Vi börjar med Söndagens Middag:



Jaaa. Vi unnade oss en plankstek. Eller två faktiskt, för vi fick ju varsin. Det här är min. Och Jimmys såg exakt likadan ut. Jag räknade ut att även om det är fruktansvärt dyrt med entrecote så blir det ju ändå ännu dyrare att köpa hem pizza som man oftast brukar göra på söndagar när man varit ute dagen innan. Därför kan man unna sig en plankstek emellanåt. Och här har ni Dagens Middag:



1 rödbeta
½ gul lök
2 vitlöksklyftor
1, 25 dl grönsaksbuljong
salt
rapsolja
1 ½ dl couscous

Börja med att skala och riva rödbetan grovt.
 Finhacka löken och pressa vitlöksklyftorna.
Fräs alltesammans i en kastrull tills det blivit mjukt.
Häll den okokta couscousen i en skål. Koka upp buljong tillsammans med salt och olja.
Häll sedan över couscousen, plasta över skålen och låt svälla i ca 10 minuter.
Blanda sedan ner rödbetsfräset med couscousen.
Servera med chorizo och en grönsallad.

Ja, jag vet. Jag skulle ju ställa undan couscousen, men den här gången blev det mycket godare än förra veckan. Tyckte både jag och Jimmy. Sen att det aldrig kommer att bli någon storfavorit det kan jag leva med. Nu kan jag ställa undan den i någon vecka till och leva med att det är helt okej när man äter den med rödbetsfräs. Och nu har vi 1 kilo rödbetor i skafferiet, någon som vet vad man kan använda dem till? Tips mottages gärna. Nu ska jag dricka mer te.

The Move - Move

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0