Nu jagar jag morgonen längs avenyer.

Som sagt var vi ju på Danko Jones igår. Det är Jimmys stora idol. Ehm. Om nu Jimmy har en stor idol i musikväg så skulle det nog vara Danko Jones i alla fall. Det betyder dock inte att han gråter, skriker och hoppar när han ser honom. Det betyder mest att Jimmy gillar att se honom live, och att jag som supportive flickvän följer med trots att det inte alls är min musiksmak.

Han är så arg Danko Jones. Han sjunger med ett utropstecken efter varje ord. (Ni vet lite grann som att Britney Spears sjunger som att hon står på en sån där löparmaskin, eller Agnes har en strumpa i halsen, Lasse Lindh har gråten i halsen, Darin är i målbrottet, Enrique Iglesias knorrar osv.) Ungefär såhär sjunger i alla fall Danko Jones: "DO! YOU! KISS! ON! THE! FIRST! DATE!?" Igår fick jag lära mig att han pratar likadant också. En väldigt aggressiv kille helt enkelt. Med en galen basist som borde bryta nacken varje kväll så som han håller på, han var rätt rolig att titta på. (Jaaa, ni kan lämna kommentarer om hur självklart det är att jag kollar på basisten och andra sexuella anspelningar längre ner. Varsågoda.)

Men även om Danko Jones inte riktigt är min musik så var det ändå roligt. Han var rolig. Han hade roligt mellansnack, det tråkiga var väl att det var jättelite publik och att de inte var speciellt på G. Publiken alltså. Bandet var på G. Mustasch var där också, jag tror att Jimmy blev mer exalterad när han upptäckte dem där bakom oss än när Danko kom på scenen. 2 låtar in i spelningen utbrister Jimmy: "Men åh! Ska han bara spela låtar från nya skivan!?" Uhm. Ja. Det är lätt att säga 2 låtar in i spelningen. Ett exempel på enorm göteborgshumor blev det sen när spelningen var slut också och halva publiken stod och skrek: "ENGÅNGSGRILL! ENGÅNGSGRILL!" Att de bara orkar. Haha.

Nåja. Överlag en bra kväll. Men The Hives den 24'e kommer att bli en bäst kväll. Mmm. Pelle. Mmmm. Jag är en sån som hoppar, skriker och gråter när jag ser mina idoler. Jag har dock lovat Jimmy att hålla mig i skinnet då. Jag ska göra mitt bästa. Kanske bara skutta lite.

Steve Cradock - It's Transcendental

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0