Hon är fem på morgonen...

Nu har jag precis kommit hem från jobbet och är hungrig. Jag hade dock en lite mindre strejk här för att få Jimmy att göra som jag vill. Nu har Jimmy gjort som jag vill så nu behöver jag inte strejka längre utan kan sätta igång med middagen. Men först bjuder jag på Måndagens Middag:



3 dl vetemjöl
100 gr margarin
2 msk vatten

Fyllning:
2 msk hackade jalapeños
ca 200 gr kycklingfilé
1 st gul lök
ca 5 champinjoner
100 gr philadelphia
½ burk chunky salsa
riven ost

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda ihop pajdegen i en matberedare. Plasta in och låt vila i kylskåpet.
Tryck ut degen i en pajform och förgrädda i ugnen ca 10 minuter.
Skär kycklingfilén i mindre bitar, hacka löken och skiva champinjonera.
Stek kyckling, lök och champinjoner tills kycklingen är genomstekt.
Blanda ner philadelphia, salsa och jalapeños i stekpannan och rör ihop.
Häll fyllningen i pajskalet. Strö över riven ost, gratinera i 15-20 minuter. Servera med en sallad.

Mmm. Det var det gott det. Fast säg den paj som inte jag tycker om? Äppelpaj möjligtvis. Idag skulle jag egentligen ha varit ledig men det blev jobb ändå i några timmar på eftermiddagen, istället får jag vara ledig imorgon. Nu ska jag ta itu med maten, det börjar bli lite väl tomt i min mage. Och ändå är jag på glatt humör konstigt nog. Hmm, det är nåt skumt på gång här. Fast jag var å andra sidan på uruselt humör i morse så det kanske väger upp. Eller så är det så enkelt att klockan är över sex och det fortfarande är ljust ute och solen skiner så man kan inte vara annat än glad.

Guns N' Roses - There Was A Time

Kommentarer
Postat av: Hanna

Shit va gott de lät vännen!! de här måste jag testa :P

2009-03-19 @ 20:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0