Den här gången.

Eftersom jag är helt ledig idag och solen strålar så har jag och Jimmy varit ute och gått i skogen, Jimmy skulle ta massa kort till någonting och jag... Ja, jag gick mest omkring. Eller satt på en klipphäll och njöt av solen och tänkte på hur gott det skulle vara med en kexchoklad. Vad det sista kom ifrån vet jag inte riktigt, någon slags flashback till barndomens friluftsdagar. Småfranskor med ost och skinka, kexchoklad och saft i sirapsflaska. Back in the days. Nu ska jag gå och duscha lite så jag blir ren och fin, men först bjuder jag på Måndagens Middag:



För 2 personer:

ca 250 gr fläskfilé
1 gul paprika
1 dl vatten
2 dl creme fraiche
2 msk kalvfond
1 tsk sambal oelek
1 tsk soja
1 msk flytande honung
saft från 1 lime

Skär köttet i skivor och bryn det i en större stekpanna. Strimla paprikan och blanda ner den.
resten av ingredienserna i en separat skål och häll det sedan över köttet, låt det puttra i några minuter.
Servera med ugnsbakade rotsaker, t.ex potatis, morot och palsternacka.

Jaha, vad hände med söndagens middag då? Jo, den bestod ju av pizza tillsammans med Evelina på good old Peperoni i våra gamla kvarter. Därför fick fläskfilén som vi egentligen tänkt äta i söndags ätas upp på måndagen istället. God var den också, fläskfilén alltså. Nu är min wienerkam slut så nu kan jag hoppa in i duschen, det är inte så fräscht med blöt smördeg nämligen, så det var ju tur att jag åt upp den först. Visste ni att en vanlig kvinna spenderar 30 år av sitt liv till att banta? Helt galet mycket slöseri med tid. Måste ju finnas något vettigare att göra tycker man. 30 ÅR!

Horace Andy & Ashley Beedle - The Light

Kommentarer
Postat av: Katinka

Jamen kexchoklad har visst något friluftigt i sig ser du! Jag förstod omedelbart vad du menade åtminstone...

2009-03-26 @ 16:56:17
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0