Att bygga en dröm på.

Jag brukar tjata på Jimmy om att jag vill ha en bebis, det går sådär måste jag säga. Ibland försöker jag få honom att kidnappa bebisar eller små barn på spårvagnen eller i mataffären som går runt ensamma, men Jimmy hävdar att man inte får det. Inte ens på sin födelsedag. Trams säger jag, det man hittar det får man! Väl? Nu försöker jag övertyga honom om att vi skaffa olika husdjur istället. Och ett djur som jag är lite extra förtjust i är igelkottar. Såna finns inte uppe i Dalarna där jag kommer ifrån, så varje gång jag ser en igelkott blir jag alldeles till mig av lycka. Det finns ju inget gulligare. Nu vill jag ha en igelkottbebis istället. En liten en som går runt här i lägenheten och gnagar lite på små brödsmulor som jag räcker åt honom, eller henne.



Okej, precis som nyfödda är de kanske alltför gulliga, fast titta på de små tassarna, man vill ju bara skaka hand med dem. Och sen några veckor senare:



En liten igelkott är ju inte alls mycket begärt tycker jag. Om han är för snål för att ge mig en bebis så borde jag åtminstone kunna få en igelkott som håller mig sällskap i köket när de arga gubbarna skriker för full hals härute.

Queen - Headlong

Kommentarer
Postat av: Katinka

Klart du ska ha en igelkott Pernilla! De är ju underbara och man blir helt varm i hjärtat av att se dem. Säg det till Jimmy!!

2009-03-06 @ 23:07:39
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Katinka

Vasans Grill, eller vad sjutton den nu heter! Lyxigt värre ju!

2009-03-06 @ 23:33:56
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0