Solen skiner, glada miner!

Yes! Idag har vi minsann haft sol även i Dalarna. Inte dåligt, inte dåligt. Sen att det bara var sisådär 12-13 grader ändå ignorerade jag bestämt och drog på mig en kort söt liten rutig kjol och en vit kortärmad blus och... Frös halvt ihjäl. Men ändå; solen skiner! Perfekt för en 8 kilometers promenad och sedan en tur in till stan för att leka med Jenny. Jag måste ändå säga att en bra sak med att vara här är att man får åka buss gratis. Ja, kanske inte alla, men om man känner nästan alla busschaufförer så blir det lätt så. Så jag tjänar in massor med pengar på att åka gratis buss. Inte illa.

Det var inte bara Jen som var med och lekte utan även Tove och Saga. Saga Biografen, höhö. Jag är rädd för läskiga gubbar på stan. Saga var inte rädd för mig, det tyckte jag var trevligt. Jag tycker om bebisar nämligen, och Saga är just en liten bebis. Jag och Jenny övade inför resten av våra liv. Ja, vi skulle alltså leta presenter till ett dop. Och det är väl sånt man kommer att syssla med i framtiden, leta presenter till dop och bröllop. Hej och hå. Jag får nog lov att säga att jag och Jenny gjorde ett bra jobb i alla fall. "Öööh, vi går hem till mig istället!"  Haha.

Jag har glömt min kamerasladd hemma, det är därför jag inte bjuder på vare sig bilder eller recept förresten. Mina föräldrars gamla ångdator har inget sånt där uttag där man kan sätta i minneskortet heller. Den är helt galet seg den här datorn så jag tycker nog att jag är duktig som orkar sitter här överhuvudtaget. Men mat lagar jag i alla fall, igår gjorde jag kassler med ris i ugn. Mmm. Så gott. Jag passade på att ha i champinjoner också, för det får jag aldrig ha hemma. Jag ska äta fisk, broccoli och champinjoner varje dag nu tills jag åker hem igen. Passa på när jag har chansen så att säga.

Nu ska jag dricka te och försöka förstå mig på min nya mobil. Den är rosa. Det var den förra också. Konstigt. Idag fick jag ett läppglans som ser ut som en muffins av min mamma. Hon måste vara sjuk. Alternativt ha fått läppglanset gratis.

Kommentarer
Postat av: Katinka

Jamen, jag tycker att det är beundransvärt att du lyckas uppdatera från en sådan gammal makapär och att solen dessutom skiner låter också märkligt. För det gör den inte här i Göteborg. I skrivande stund åtminstone...

2009-06-17 @ 12:04:11
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Jessica

Härligt att solen hittat upp till er med. Kan tänka mig att Norrlandskusten är toppenfin så här på sommaren och jag har länge velat semestra där, men dessvärre är det ju hur långt som helst speciellt med två små barn som ska med i bilen, men nån gång kommer jag definitivt att åka dit.



Hoppas du får en bra midsommar!

2009-06-17 @ 22:12:38
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0