Packa Nillans kappsäck.

Jag har packningsångest. Det har jag alltid när jag ska någonstans. När man har packat skor så brukar resväskan vara full, ungefär. Nu ska jag dessutom ha med mig 5 miljoner jättetjocka böcker så att ta med några kläder blir det nog inte ens tal om. Förutom packningsångest har jag vara-borta-från-Jimmy-ångest. Det är inte heller så roligt. Han är nog däremot mest glad över att slippa mig och mina frågor, och så får han ju dessutom äta pizza varje dag om han vill. Oh joy!

Och nej, Sågmyra är inte så farligt som det låter. Även om det faktiskt skedde ett mord där förra helgen. Bara några 100 meter från mina föräldrars hus dessutom. Sågmyra är bara en pytteliten by med ca 600 innevånare där jag är uppvuxen. Sågmyra har jag aldrig haft några problem med, det är Falun som är problemet. Jag märker att jag börjar bli bitter bara vid tanken på det. Men jag ska klara det, jag ska vara glad och positiv och snäll och inte slänga ur mig kränkande kommentarer överhuvudtaget. Jag ska inte säga någonting dumt om Harry's, jag ska inte säga att alla tjejer i Falun är horor och jag ska inte spy galla över äckliga hockeykillar. Jag ska ta med mig mitt glada och lyckliga Göteborgs-jag och vara snäll.

Det är faktiskt bara 11 dagar. Och jag ska göra massa roliga saker så det ska nog gå bra. Jag ska fira Johnens student, jag ska leka med mina bästisar Märta och Alva, jag ska gå långa promenader i skogen. Ja, skog och natur och en sjö och stigar och inga bilar eller läskiga spårvagnar! Tänk att såna saker kan få en på så glatt humör. Jag ska dricka rosa drinkar med Sandylicious. Jag ska klämma på Ceebs bebismage. Kanske att jag gör som hon i Australien och skär ut bebben och tar den själv, jag vill ju också ha en liten bebis. Hmpf. Jag ska spana in Claras nya lägenhet, Ellos nya lägenhet, Sandys nya lägenhet. Kalix & Jonas renoverade lägenhet. Jag ska dricka te, äta scones och spela rockband med Jocke. Jag ska träffa Maddyn som också är hemma och hälsar på. Jag ska på hemliga uppdrag med Jen. Jag ska frossa med Des, jag tänkte vi skulle testa att göra egna Ferrero Rocher, what say you? Jag ska gosa med söta brorsdotter Elsa som redan kan gå, sist jag såg henne låg hon mest och dregglade på en filt. Jag ska busa med Pippen. Och dessutom ska jag åka bil med Storebror. Alla andras största skräck men någonting som jag älskar att göra. Åka bil, lyssna på dålig musik och bara snacka skit med Storebror.

Puh. Ja. Ni ser ju själva. Tur att jag har 11 dagar på mig. Jag ska ju hinna med att fira midsommar också. Packa var det ja. Vad tar man med sig? Vad blir det för väder? Varför blöder jag på fingrarna? Idag hade vi chans att få förstahandskontrakt på en trea i ett tvåfamiljshus, där vi skulle få bo ensamma eftersom nedervåningen var kontor, med en trädgård på 1000 kvadrat med äpple- och plommonträd. Trean var på 80 kvadratmeter och hade öppen spis. Fast så kostade den därefter också så det blev ingenting. Men hemlösa är ju också spännande. Billigt om inte annat. Nu ska jag röra om i grytan.

Siouxsie And The Banshees - Israel

Kommentarer
Postat av: Katinka

Ja, du verkar ju ha ett fullspäckat schema så det går nog bra ska du se! Men det där med mordet läter allt kusligt det...

2009-06-12 @ 21:25:55
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Jessica

Låter som du kommer ha fullt upp. Hoppas du får en toppenhelg och att solen kikar fram hos er.

2009-06-13 @ 10:16:34
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: /M;

ha en bra dag :D

2009-06-13 @ 10:19:56
URL: http://mobina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0