Men snart är det lördag igen.

Såhär trevligt hade vi i lördags:



Det var ju mest trevligt för att inte Jimmy är med på bilden. Höhö. Annars kan man lägga märke till hur Balles drink matchar med mitt diadem och prickarna på min klänning. Det var en väldigt god rosa drink jag komponerade ihop där, den smakade jordgubbsglass. Mest underligt är att jag ändå var såpass ofull (man kan ju inte säga nykter) efter 4 groggar och 3 cider. Vi kom ut på krogen för en gångs skull i alla fall. Grabbarna ville på Gretas så det var där vi hamnade. Jag vet, jag börjar också bli lite orolig över Jimmys förkärlek till Gretas. Men det är där han oftast får hugg. I lördags hade han en tjej från Tidaholm efter sig. Det tyckte jag var roligt. Mindre roligt var det att behöva gå hem på morgonkvisten, vi lyckas alltid missa de sista spårvagnarna med typ 5 minuter.

Mindre roligt är det också att festa med Spotify. Jag har inte riktigt fattat tjusningen med Spotify överlag ännu, men på fest är det fan riktigt jobbigt. Alla springer och byter låtar hela tiden. Det är 5 sekunder på en låt, sen kommer någon på att den vill höra en annan låt och så håller det på så. Och jag är inte ett dugg bättre själv, man står ju mer i kö till den där himla datorn än vad man sitter och umgås. Alkolås på Spotify, det vore något det!

Ganska underhållande var det också att det visade sig att Jimmy kan hela texten till någon Håkan Hellström-låt, minns ej vilken nu. Och då jag påpekade det så säger Jimmy: "Det är väl klart jag kan texten, det är ju din favoritmusik!" Sen att vi aldrig någonsin har lyssnat på Håkan Hellström ihop, förutom när det är fest, är ju en annan femma. De enda gånger jag lyssnar på Håkan Hellström nuförtiden är när Jimmy inte är hemma, eller i hörlurarna. Jag misstänker starkt att Jimmy sitter och lyssnar på Håkan i smyg när jag är på jobbet, samtidigt som han missbrukar coolaspel.se. Det kan också förklara att han inte fällde en enda spydig kommentar igår när Håkan var hos Filip & Fredrik.

Förresten så var nog det roligaste på hela lördagen när vi var på väg hem och Balle ska säga nåt till Evelina och börjar med: "Men du..." Varpå Jimmy utbrister: "Hon heter inte du, hon heter faktiskt EVELINA!" med skitarg röst. Ja. Rätt ska vara rätt. Och han heter faktiskt inte Balle, han heter faktiskt Halvdan Glappkäft. Det gör han faktiskt. Näst roligast i lördags var nog att jag hittade ett paraply. Ett paraply är alltid roligt!

Nu måste jag äta någonting. Idag är det måndag, på måndagar brukar jag börja mitt nya nyttiga liv. På tisdagar brukar jag bli mig själv igen. Så nu ska jag äta någonting nyttigt. Morotskaka kanske, det måste ju vara nyttigt, det är ju morot i! Och ananas också. Rena hälsokuren.

Röyksopp - Vision One

Kommentarer
Postat av: Katinka

Ja, ni ser då ut att ha haft det kul! Du i fin prickig klänning också ser jag! För övrigt håller jag med dig angående Spotify. Vad är tjusningen liksom?

2009-06-09 @ 13:25:52
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0