Igår var det onsdag.

Idag har jag en inte så bra dag. Jag är lite ledsen och har rödgråtna ögon och huvudvärk. Egentligen finns det inte ens någon anledning till detta, det är bara en sån dag. Igår var en mycket bättre dag. Då var vi och badade i Delsjön, sen var vi och tittade på våran nya lägenhet. Som just nu är Andreas lägenhet, men sen när han flyttar till Storvik (herregud, stackar'n!) så får vi flytta in. Det blir nog bra det. Igår åt vi mat också, som jag aldrig hann med att visa upp. Därför visar jag upp den nu istället. Onsdagens Middag:



Stekt kyckling med linssallad.

För 2 pers

2 kycklingfiléer
timjan
rosmarin
oregano
vitlökspulver

2 dl gröna linser
6 dl vatten
1 tärning hönsbuljong
timjan
2 vitlöksklyftor
1 rödlök
2 st inlagda grillade paprikor
½ msk citronsaft
½ msk olivolja
½ msk vitvinsvinäger

Koka linserna tillsammans med buljongen och timjan. Häll sedan av vattnet.
Hacka rödlök och vitlök och stek detta. Strimla paprikan.
Blanda linserna med löken och paprikan.
Blanda citronsaft, olivolja och vinäger och häll detta över linssalladen.
Stek kycklingfiléerna och krydda dem.
Servera tillsammans med linssalladen.

Nu sitter grabbarna på balkongen och super. Jag tror att Balle har flyttat in här, men jag har inte vågat fråga. Jag har bara tvingat honom att hjälpa till att laga mat. Men nu sitter de i alla fall på balkongen med varsin och själv ska jag gå och sova då jag ska upp och jobba imorgon bitti. Förhoppningsvis sover jag bort den där jävla huvudvärken också. Gonatt, gonatt.

Kommentarer
Postat av: Sandra drömkaka

Jo jag rekommenderar verkligen den glassen den var ljuvlig, precis vad jag var sugen på & dyr är den ju inte heller så :)

Ohh vad sugen jag blir på glass igen , hmm kanske skulle göra egen om jag inte orkar baka tårtan jag tänkte :)

2009-06-26 @ 15:19:06
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Katinka

Vad bra att ni fått tag i ny lägenhet, men tråkigt med en sådan dag. Att sitta med grabbarna och supa lär väl inte hjälpa heller....

2009-06-26 @ 18:57:59
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0