Förlåt om jag är bitter och cynisk.

Uppdatering: Det har NÄSTAN slutat regna! Woohoo. Nu duggregnar det bara lite. Vem vet, imorgon är det kanske bara lite mulet. Min promenadväg har regnat bort. Det finns en liten grusväg, som en gång i tiden var en järnväg, som jag brukar promenera på. Igår var den helt översvämmad så jag fick lov att vända om och ta en annan väg. Idag när min pappa var ute och gick på samma ställe så fanns där ingen väg alls, bara ett stort hål i marken, flera meter djupt. Ja. Det är härligt med svensk sommar, det får man allt lov att säga. Och JA, jag vet att solen skiner i Göteborg, ni har sagt det. Och jag är inte bitter. Det skulle jag aldrig vara.

Jag är lite bitter på den där jävla regeringen vi har också. Jag förstår inte hur de kan vara så förtjusta i att sparka på dem som redan ligger. Ta bort möjligheterna att kunna läsa upp sina gymnasiebetyg, och sedan också minska antalet platser på högskolan för dem som har läst upp gymnasiebetygen i efterhand. Det är ju så dumt så man bara vill slå någonting hårt i huvudet på den där Björklund. Nu ska jag visserligen inte läsa på högskola, vilket ju är tur för mig eftersom jag har läst upp 10 stycken IG'n efter gymnasiet och därför ändå inte skulle haft en chans att komma in. Men jag har kompisar som sitter och pluggar upp sina gymnasiebetyg nu, och till vilken nytta när de ändå ska göra chanserna för dem att få komma in på högskolan minimala? Det är synd om människorna.

Nu ska jag sluta vara bitter. Jag tror det är nåt med väggarna i mitt föräldrahem, mamma har nog besprutat dem med något slags bittermedel. Maybe I should give up, give in. Give up trying to be thin. Give up and turn into my mother. God knows I love her. Sjunger Laura Marling för mig nu. Ungefär så känner jag mig idag.

Laura Marling - New Romantic

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad trist att regnet inte vill ge sig där uppe. Hoppas iaf att du slipper regnet idag och så skickar jag lite härlig sol och hoppas den kommer fram!

2009-06-16 @ 10:04:43
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0