De spränger hela ön i luften!

Det är internskämt vi har haft i våran familj i typ 10 år. Det började när vi var i Marocko ett påsklov och det fanns massa böcker att låna nere i hotellets lobby, och då jag läser galet snabbt och min mamma har dyslexi och därför inte läser fort alls så hade jag såklart läst alla böcker före henne. Så varje gång hon läste en bok sa jag: "Ska jag berätta hur den slutar?! De SPRÄNGER hela ön i luften!" Första gången gick hon på det och blev skitsur, efter x antal böcker slutade hon gå på det men då hade resten av familjen redan anammat skämtet och nu säger vi det om allt, jämt nästan. Vad har nu detta med någonting att göra? Ja, det kan jag ju inte skriva för då förstör jag kanske det roliga för någon. Men de spränger hela ön i luften, och det satt jag och fnissade åt för mig själv alldeles nyss.

Det jag egentligen hade på hjärtat var gårdagens fredagsmiddag. Men igår var det ju torsdag tänker ni, ja, men eftersom vi åt soppa i onsdags så åt vi fredagsmaten i torsdags. Och vad är fredagsmat? Jo, mexikanskt förstås!



Quesadillas med kycklingfyllning

För 2 pers

2 kycklingfiléer
1 burk tacosås, valfri styrka
1 liten burk majs
1 rödlök
riven ost
4 st mjuka tortillas

Strimla kycklingen och stek den.
Blanda den genomstekta kycklingen med tacosås, majs och hackad rödlök.
 Hetta upp lite olja i en stekpanna och lägg ner tortillabrödet,
lägg på en del av kycklingröran och riven ost på ena halvan av tortillan.
 När brödet är gyllenbrunt, vik över den ena halvan över den andra.
Servera med grönsaker och kanske någon röra; t.ex guacamole.

Nu är jag mest trött efter att ha jobbat hela dagen, det är galet mycket tårtor nu i examenstider. Jag vill knappt se en tårta igen i hela mitt liv. Åtminstone inte en gräddhallon- eller prinsesstårta. Okej då, om några veckor kanske jag vill se dem igen. Eller säkert imorgon igen. Men just nu är jag mätt på tårta, trots att jag inte ens smakat på någon.

Jarvis Cocker - Pilchard

Kommentarer
Postat av: Jenny H

ser riktigt jäkla gott ut!

2009-06-05 @ 22:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0