"Varför blir du alltid så full?" Säger jag och jag är fullare.

Idag fryser jag. Det känns konstigt. Jag vet inte riktigt när jag frös senaste. Jag har frusit hela natten, så i morse gick jag upp jättetidigt (nåja, i alla fall kvart i nio) för att jag frös så mycket. Jag föredrar att frysa framför att svettas, för om man fryser kan man alltid klä på sig lite till eller röra på sig så blir man varm. Om man svettas så svettas man bara. Och om man fryser så kan man krypa upp i soffan under en filt med en bra bok, alternativt en bra tv-serie, och dricka massor av te.

Jag fick te på posten idag. Eller nej, paketet var ju till Jimmy faktiskt men eftersom det oftast är jag som dricker te så är det nog jag som har mest nytta av det. Det är svärmor som skickar såna bra paket, min svärmor alltså, inte Jimmys. Så får man testa massor av nya goda tesorter och sen kommer det konstiga människor och hälsar på och frågar om vi inte har vanligt pås-te. Den konstiga människan var min far. "Har ni inte vanligt pås-te?" Det är som att gå in på en lyxig restaurang och fråga om de inte har Felix Pytt-i-panna. Vi har visserligen vanligt pås-te längst inne i skafferiet. Och nej, jag vet inte heller varför jag jämför vårat hem med en lyxig restaurang. Det är väl någon slags önsketänkande.

Nu ska jag fortsätta att dricka te. Det är en lagom jobbig måndagsaktivitet.

Mando Diao - Long Before Rock N' Roll

Kommentarer
Postat av: JOAKIM BENINI, OKEJ?!

Tjena Pernilla!!! Läget då?! Klimpen frågade efter dig igår. Träffade honom på Konsumplattan, coolt va?

2009-07-13 @ 13:17:35
URL: http://jcoke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0