Jordgubbs-&persikopaj.



Jordgubbs-&persikopaj

Ca 8 portioner

Pajdeg:
3 dl vetemjöl
1 dl socker
175 gr margarin
1 äggula
2 msk iskallt vatten

Fyllning:
2 dl vaniljkräm
ca 200 gr frysta jordgubbar
1 burk konserverade persikor
strösocker

Sätt ugnen på 175 grader.
Kör mjöl, socker, margarin och äggula i en matberedare.
 Tillsätt två msk vatten och kör till en jämn smet.
 Lägg i en plastpåse i kylen i 30 minuter. Tryck ut hälften av degen i en pajform.
 Bred ut vaniljkrämen i botten av pajen.
Dela jordgubbarna. Häll av lagen från persikorna och skär dem i tunna skivor.
 Blanda jordgubbar och persikor och häll i pajen. Strö över socker.
Ta resten av pajdegen och lägg remsor över pajen.
Grädda pajen i mitten av ugnen ca 40 minuter. Ät.

Jag är ju egentligen ingen pajmänniska. Fast det är mest smulpaj som jag inte tycker om så mördegspajer funkar riktigt bra. Men äppelpaj eller rabarberpaj går aldrig ner. Hu, vad äckligt. Men jordgubbar är alltid gott, och persikor är alltid gott så det här var en god paj. Som med alla pajer är den godast varm. Undrar varför folk ens äter kall paj?!

Annars har vi tittat på The Hangover och nu ska det packas inför helgen i Tidaholm. Jag hatar att packa. Det känns alltid som att man glömmer någonting, och så måste man alltid bestämma sig för vad man ska ha på sig flera dagar innan man ska ha det på sig. Hur tusan ska man veta vad man känner för att ha på sig på lördagen redan på torsdagkväll? Äh. Nu struntar jag i det och bara slänger ner något. Eller så kanske Jimmy får packa åt mig. Hm. Så gör vi nog.

Brainpool - Are You Happy Now?

Kommentarer
Postat av: Jasmine / Unga Morsan

Sv: Tack för din kommentar! Vad kul att du vill testa kycklingsoppan. Den är supergod verkligen! Ett stort plus är ju att den är så billig vilket jag ser som ett stort plus! :)



Trevlig kväll!

2009-07-27 @ 19:04:19
URL: http://ungamorsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0