Gissningslek!

Den som kan gissa vad vi åt igår bara genom att titta på bilden vinner en uppblåsbar brödrost i valfri färg. Nej. Det kommer ni liksom inte att kunna göra. Så jag gör som vanligt och skriver under vad det är för nåt, okej?!



Rostad mandelpotatis i tomatsås

För 2 pers

6 stycken mandelpotatisar
1 burk krossade tomater
1 dl pinjenötter, naturella
½ dl riven parmesan
finrivet skal från en halv citron
timjan
oregano
mejram

Sätt ugnen på 200 grader.
Dela potatisarna i halvor på längden och stek dem gyllenbruna i rikligt med olja.
 Lägg dem i en ugnsform och ställ in i ugnen 15 minuter.
Finhacka nötterna. Blanda med parmesan, citronskal och kryddorna.
Ta ut potatisen och häll krossade tomater över. Strö över nötmixen.
Sätt in i ugnen 10 minuter till. Servera.

Gott att äta som det är, eller kanske som tillbehör till något kött. Nu packar jag och fixar inför kvällens tågresa upp till Dalarna. Jag ska på bröllop och Jimmy ska stanna hemma och jobba. Det blir en snabbvisit bara för jag åker hem igen på måndagmorgon. Det känns som att det räcker med två dagar. Undrar om Storebror vill vara min date på bröllopet? Jag lyckades i alla fall knåpa ihop en fin outfit trots att jag inte hade råd att köpa någon ny fin klänning. En kjol får nu istället göra jobbet som klänning. Ja, man får faktiskt göra så. Fint blev det också. Nu ska jag fruncha, sen ska jag fortsätta packa.

The Feeling - Fill My Little World

Kommentarer
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Oj,vad gott det verkade!

Har aldrig gjort något sådant men det här får man ju prova.

Tack för tipset!

Vad kul att ni gillade kycklinglasagnen!



Ha en bra kväll!

Mvh Åsa.

2009-08-01 @ 22:29:58
URL: http://www.ensidamedmat.se
Postat av: LoveyouJohan

Vilken oroligt trevlig blogg du har. Känner du Johan Portström vill han bli tillsammans med mig? Jag tror jag älskar honom.



Make love not war.

2011-04-26 @ 14:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0