En plats i solen.

Brittisk teve är ju allmänhet det tråkigaste som finns. Att vara hemma och vara sjuk i England är verkligen inte lätt, då det inte är nog med att man ligger och snörvlar och snorar utan dessutom också är tvungen att titta på tråkig brittisk teve. Det är Eastenders, Emmerdale och det ena värre än det andra. Fast så finns det ju också mitt favoritprogram: A Place In The Sun. Det visas i Sverige också på 8:an, varje vardag klockan 18.00 kan man se britter åka runt över halva jorden för att hitta semesterhus på de mest konstiga orter. För en hus-nörd som mig så är det rena euforin när de tittar på små kyffen i Mexico eller snobbiga hus med gigantiska pooler i Florida.

Nackdelen är ju hur sjukt sugen man blir på att åka ut och resa. Lite eller mycket. Så nu har jag suttit och spanat på lite resor, som vi inte kommer att ha råd med på flera år men ändå. Drömma kan man ju. Jag drömmer framförallt om Cuba och Mexico. Men även om Canada och Iran. Det sistnämnda är liksom inte ens någon idé att ta upp med Jimmy för han bara skrattar åt mig. Men Cuba är vi inne på båda två. Tur att det är så himla billigt att resa dit då. Mmm. Verkligen. Men det är bara att spara vidare. Synd att jag inte ens har några pengar att spara. Men om några år; Cuba.



Ida Maria - Morning Light

Kommentarer
Postat av: Anonym

Emmerdale är bra ju <3

2009-07-22 @ 17:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0