De bästa stunderna upplever man tillsammans.

Min morbror gör världens godaste potatissallad. Jag vill ju gärna tro att jag ärvt lite av det och också kan göra god potatissallad, så idag gav jag det ett försök:



Färskpotatissallad

För 3-4 personer

ca 700 gr färskpotatis
1 vitlöksklyfta
1 knippe rädisor
3 st salladslökar
3 dl gräddfil
1 msk majonnäs
riven ost
grovmalen svartpeppar
timjan
körvel

Skär färskpotatisen i bitar och koka den tillsammans med en hel skalad vitlöksklyfta.
 Släng vitlöksklyftan när potatisen är färdigkokad.
Låt potatisen svalna.
Hacka rädisorna och salladslöken.
Blanda med gräddfilen, majonnäs, en näve riven ost och kryddorna.
Blanda ner potatisen. Låt stå i kylen ett tag och gotta ihop sig.
Servera med vad du vill.

Vi åt kotletter till. Dessutom kryddade vi till potatissalladen lite med 1 tesked sambal oelek och lite cayennepeppar eftersom Jimmy ville ha den lite hetare. Men det andra är ett bra grundrecept.

Annars har jag tillbringat kvällen hos Evelina. Vi bestämde att vi ska åka till Lysekil med Timo och Håkan. Ja, vi är snälla vi som tar med pojkarna på semester. Timo och Håkan kanske inte skulle ha så roligt med oss två fnissandes som två små skolflickor, men vi skulle ju ha roligt. Det är huvudsaken. De skulle få spela lite för oss också i våran lilla campingstuga. En liten trudelutt. Mmm. Fint ska det vara. Nu är det sovdags.

Timo Räisänen - About You Now

Kommentarer
Postat av: Nette (Kardemumma Gumman)

mmm låter jättegott iaf!

2009-07-29 @ 20:08:09
URL: http://kardemummagumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0