Vart du vill, så fort du kan.

Dagens Middag:

Köttgryta med matvete.



450 gr grytbitar av nötkött
1 rödlök
9 dl vatten
1 tärning köttbuljong
2 msk oxfond med rödvin
2 dl matvete
1 tsk spiskummin
salt
grovmalen svartpeppar
1 burk kidneybönor

Skär rödlöken i klyftor. Bryn grytbitarna och rödlöken tills löken mjuknat i en gryta.
Ha sedan i vatten, buljong, oxfond, matvete och kryddor. Låt detta sjuda i grytan i ca 30 minuter.
Ha sedan i kidneybönorna. Sjud i ca 10 minuter till. (tills köttet är mört.)
Ät. Gärna med en god sallad till.

Det kanske inte ser så apitligt ut på bilden, men det var helt sjukt gott. Och matvete mättar som bara den. Det är perfekt om man är många, eller om man (som Sandylicious) har en pojkvän som äter som en häst. Hoho. Nu ska jag läsa bok och sen försöka sova lite. Det ska tydligen ölas imorgon har min man och min fruga kommit överens om. Okej då, jag kanske också hade ett finger med i spelet. Att umgås är ju aldrig fel.

Taken By Trees - Lost And Found

Kommentarer
Postat av: Katinka

Ser visst jättegott ut. Jag behöver all inspiration jag kan få så fet mat inte smyger på!

2009-01-10 @ 10:59:49
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Kristina Ersson

Har kikat på din blogg och läst lite... Receptet som du har lagt upp verkar vara gott... Ser gott ut om inte annat på bilden... Ska prova det nån gång tror jag...

2009-01-10 @ 17:15:37
URL: http://www.metrobloggen.se/kristinaersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0