På en spårvagn någonstans.

Min Storebror och jag har ett enkelt sätt att kommunicera nuförtiden. Det går oftast ut på att han skickar ett litet sms till mig med en fråga om någonting han vill ha reda på. Det kan till exempel se ut såhär:

Storebror:
"Fortsättningen på I Ett Hus I Skogens Slut?"

Jag:
"I ett hus i skogens slut,
liten tomte tittar ut,
haren skuttar fram så fort,
klappar på dess bort.
Hjälp ack, hjälp ack,
hjälp du mig,
annars skjuter jägar'n mig.
Kom, ja kom i stugan in,
räck mig handen din."

Några dagar senare.
Storebror:
"Vad heter Alfons kompis?"

Jag:
"Alfons har ingen kompis, eller jo, en tjej som heter Camilla leker han med ibland. Annars har han en andra personlighet som han kallar Mållgan..."

Några dagar senare.
Storebror:
"Vilka har gjort låten Pappa Betalar?"

Jag:
"För Störda För Livet. Eller Förstörda För Livet. Samma som har gjort Mina Lakan Är Gucci. Är jag ditt personliga google?"

Storebror:
"Japp!"

Jag vet inte vad som är värst. Att jag hittills kunnat svara på varenda fråga, och att alla frågor är barnrelaterade. Eller att det är det enda sättet vi kommunicerar på. Fast å andra sidan, vissa syskon pratar faktiskt inte alls med varandra. Och då är det ju trots allt bättre att vara någons personliga google än ingenting.

Woodpigeon - Feedbags

Kommentarer
Postat av: Evelina

Heter inte Alfons "riktiga" kompisar Milla och Viktor?

2009-01-30 @ 20:50:19
Postat av: Katinka

Det är ju finfint att vara någons privata google ju! Det hade jag definitivt velat vara så jag avundas dig omåttligt ska du veta.

2009-01-30 @ 22:01:49
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0