Jag ramlade in på ett diskotek,

Nu har vi varit och veckohandlat, och kämpat och stånkat och burit som vi gör varje måndag. Ah, det ljuva svensson-livet. Jimmy bar mest. Jag hade endast en liten matkasse att bära på, men jag har å andra sidan en blodblåsa på stortån och den måste nästan räknas som en extra matkasse att bära på. Tycker jag åtminstone. Men nu kommer det ni väntat på.
Dagens Middag:

Sallad med kycklingfärs och nudlar.


400 gr kycklingfärs
2 vitlöksklyftor
2 tsk sambal oelek
1 stjälk selleri
3 st salladslökar
½ huvud romansallat
½ gurka
Nudlar

Riv vitlöksklyftorna. Stek vitlöken, kycklingfärsen och sambal oelek.
Gör en dressing på rapsolja, olivolja, saften från 1 lime, 1 finhackad chilifrukt & sweet chili sås.
Blanda efter behag så att ni får den så stark/svag som ni själva vill. Finhacka sellerin och salladslöken.
Blanda det med dressingen. Blanda färsen med dressingen, blanda sedan i hackad gurka och salladen.
 Servera tillsammans med nudlar.

Nu sitter jag mest och önskar att jag skulle kunna tycka om kaffe. Tänk en kaffe och kaka på maten. Det vore något det. Men kaffe är äckligt, och kaka får man inte äta varje dag. Så jag dricker te istället och försöker tvinga Jimmy att äta upp kakorna vi har i kylskåpet. Vidare önskar jag att Jimmy ska vrida tillbaka dygnet så jag slipper sova ensam varje natt och slipper gå runt och ha tråkigt ensam om dagarna. Antingen det eller en bebis, en bebis skulle också kunna hålla mig sällskap om dagarna. Och vaken om nätterna...

Pavement - Winner Of The

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0