Det är en lång väg ner och jag skulle aldrig ramla mer.


På grund av att jag var så trött igår att mina ögon föll ihop av sig själva så hann jag inte med någon Dagens Middag. Därför kommer den nu istället. Jag skojade ju om att vi skulle ha vegetarisk vecka den här veckan bara för att jävlas med Jimmy. Det började bra åtminstone. Med ett: "ÅH, inte quorn nu igen!" från Jimmys håll och ett ondskefullt skratt från min sida. Nästan i alla fall. Här kommer Gårdagens Middag:

Pastasås med quorn & tagliatelle.


150 gr quornbitar
1 rödlök
1 fänkål, mellanstor
1 dl ajvar relish
2 tsk sambal oelek
1,5 dl vatten
Färsk basilika, efter behag.

Hacka löken och fänkålen. Fräs lök och fänkål i rapsolja. Tillsätt sedan ajvar relish, sambal oelek och vatten.
Låt detta koka upp. Ha sedan i quornbitarna, låt koka i några minuter till.
Hacka den färska basilikan och ha i såsen alldeles innan servering.
Servera med tagliatelle.

Nu ska jag åka och köpa kurslitteratur för mina sista sparslantar. Jag känner mig lite ur form idag. Inte alls mitt vanliga glada jag. Det beror nog på lite sömn och dumma drömmar. Nåja. Mot Vasastan. Jag ska ta bussen. Gud, så rebelliskt.

Kommentarer
Postat av: Katinka

Vegetariskt som är så gott! Hälsa Jimmy det. Och tråkigt med de sista sparslantarna...

2009-01-20 @ 13:09:34
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Saturnine

Meh! Vegatariskt när man kan äta en blodig jävla stek med potatisgratäng! MMMMMMMMMM <3 Jävlar, jag har råkats vända på dygnet rätt skapligt. Det är dumt. Men du är söt. Igår köpte jag en tröja med en rosa rosett på, haha. Nu vet du! PUSS! <3

2009-01-20 @ 13:48:11
URL: http://saturnine.blogg.se/
Postat av: julle

lät gott det där. men fänkål, vad är det egentligen? :) låter suspekt. kul att det känns bra! att va igång igen och så. synd att ni missade pizzan på kellys.. men vi funderar på att göra det till en tradition. hälsa karln i huset att det ligger 50:- i min plånka till han. borde följt med er i lördags istället!

2009-01-20 @ 16:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0