Och jag går bara ner mig.

I väntan på Melodifestival så har jag tittat på hockey med min man. Även fast det är jag som är uppvuxen i en by 2 mil utanför Leksand så är det Jimmy som är Leksands-fanet. Själv har jag ju haft mina tvångstankar om att alltid vara tvärsom ända sen jag var liten, så eftersom alla andra hejade på Leksand så skulle jag såklart heja på något annat lag. Som 7-åring gjorde jag då det kloka valet att välja favoritlag efter vilka som hade finast färger. Lila och gult är ju fantastiskt fina färger tänkte mitt 7-åriga jag och sen dess håller jag på Färjestad. Och jag kan ju inte ändra mig nu efter 17 år. Även om FBK har bytt färger och nu inte alls är fina gula & lila längre.

Däremot tycker jag det är betydligt mycket bättre när Leksand vinner än när de förlorar. Men det beror ju mest på att herr von Lindroos humör beror ganska mycket på huruvida Leksand vunnit eller ej. Ni som är ifrån mina trakter vet ju hur överdramatiska de är de där Leksingarna. Kommer ni ihåg när de hade flaggorna på halv stång i hela Leksand när de hade åkt ur elitserien? Ungefär så är det här också när Leksand förlorar en match. Det är tunga suckar och svordomar så det står härliga till. Nu ser han tydligen fram emot att få ta ut lite ilska på dåliga låtar i Melodifestivalen. Själv säger jag bara att hade de haft Eddie Läck i målet så hade det här aldrig hänt. Och så viskar jag lite tyst: "Leksand Är Ett HockeyBockeyLag!"

Jenny Wilson - Bitter? No I Just Love To Complain

Kommentarer
Postat av: Katinka

Heja Leksand då! Humör och viktigt och än viktigare att hållas. Det förstår jag totalt vikten av!

2009-02-15 @ 11:52:56
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0