Men inte jag.

Jag vet varför Victoria och Daniel väljer att förlova sig just nu. Eller rättare sagt får tillåtelse att förlova sig just nu. Jodå, det vet jag. Det har ingenting med kungens plötsliga kärlek till Daniel att göra. Oh nej. Det stavas FINANSKRISEN, även om kanske inte kungen skulle stava det just så. Inser ni hur mycket pengar Sverige kommer att tjäna på ett kungabröllop? Massor av gäster som flyger hit från hela världen och vill bo på hotell, äta mat, köpa souvenirer och allt annat. Det ska sys klänningar, bakas tårtor, lagas mat, utbildas nya poliser och ja. Ni vet. Vi ska helt enkelt låta massa utländska kungligheter shoppa bort våran ekonomikris. Sen att det är vi svenska skattebetalare som betalar hela bröllopskalaset det har inte kungen och Reinfeldt tänkt på. Förhoppningsvis blir det plus/minus noll i slutänden. Jag skulle själv kunna tänka mig att gå på bröllopsfesten faktiskt, bara för att dra mitt strå till stacken liksom. Jag vill ju också hjälpa till att få Sverige ur den här ekonomiska krisen.

Realpeople - My Wife, Lost In The Wild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0