Innan jag öppnar armarna,

Jag gick och la mig tidigt igår och glömde totalt bort dagens middag. Men så så, lugna och fina. Ni behöver väl inte mailbomba mig för det? Jag ber om ursäkt och publicerar den med en gång nu istället. Här är Gårdagens Middag:



2 st kycklingben
½ citron
2 vitlöksklyftor
mango chutney
soja
6-8 st potatisar
2 morötter
ca 150 gr rotselleri
1 gul paprika
½ dl vitt matlagningsvin
salt
grovmalen svartpeppar
rosmarin
olivolja

Gör en marinad av saften från ½ citron, vitlöksklyftorna, mango chutney och soja.
 Lägg kycklingen i marinaden. Skär potatisen i klyftor, morötterna i slantar.
Skala och skär rotsellerin i bitar. Lägg rotsakerna i en långpanna. Häll över olivolja och kryddorna.
Lägg ner kycklingbenen i långpannan. Ställ in i ugnen i 15 minuter på 225 grader.
 Skär paprikan i bitar. Ta ut långpannan ur ugnen, lägg i paprikan och häll över vinet.
Ställ in i ugnen i ca 15 minuter till, eller tills kycklingen är klar.

Nu ska jag plugga mina 5 termer för idag, sen ska vi gå och köpa lite frukt och grönsaker. Jag har sjuk huvudvärk och tidigare idag glömde jag bort hur man skriver &-tecken. Så nu tror jag såklart att jag har fått en hjärnblödning. Fast det kan också bero på att jag överanalyserade &-tecknet så länge att jag inte förstod hur det fungerar längre. Termer var det ja. Hurra hurra!

Jenny Wilson - Love Ain't Just A Four Letter Word

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0