Ge mig något som tar mig någonstans.

Nu är jag lite piggare igen. Te hjälper faktiskt. Nähä? Really? Jo, det är sant. Jag ljuger inte. Annars är vi otroligt trendiga i vårat hushålle. Jo. Jag har ju Dagens Middag istället för Dagens Outfit, och Dagens Outfit handlar ju alltid om att vara trendig. Oftast i alla fall, det handlar sällan om att ha sin egen stil och bekväma kläder som man trivs i. Utan det handlar mer om att vara trendig och att ha köpt den där lilla tröjan från Gina Tricot att matcha med sin märkesväska. Jag har lärt mig så mycket som att det är viktigast att väskan är märke. Resten kan vara från Gina Tricot, det är okej. Och jag vill ju inte vara sämre, så nu tänker vi äta trendig mat. Jag har läst att 2009 är året då husmanskosten kommer tillbaka. Det blir långkok och rotfrukt och svenskt så det står härliga till. Så idag var vi trendiga. Här är Dagens Middag:

Pannbiff med potatismos



Recept känns ganska onödigt. För att göra pannbiff tar man helt enkelt köttfärs och blandar med ägg, ströbröd och mjölk. Idag hade jag i dijonsenap också, för att känna mig cool. Sen blandar man ihop detta och formar till biffar som man sedan steker. Kryddar gör man som man vill. När det kommer till potatismoset så hade jag idag i mjukost istället för massa mjölk och margarin och så kryddade jag det med grekisk salladskrydda. Det var det gott det!

Nu börjar Raw igen. Och jag blev trött igen. Det är nog datorn det beror på.

Fennesz - Perfume For Winter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0