Ge mig arsenik.

Vi åt faktiskt middag igår också, även om jag inte la in en bild på den. Misströsta icke. Den kommer nu istället. Gårdagens Middag:



300 gr fläskfilé
1 äpple
150 gr vitkål
½ gul lök
1 msk honung
2 msk kalvfond
ca 1 dl vatten
ca 8 st champinjoner
2 msk maizena redning brun
25 gr margarin
1, 25 dl rött matlagningsvin


Sätt ugnen på 150 grader. Bryn fläskfilén lätt i lite olja, efterstek den sedan i ugnen i ca 35 minuter.
Skala och kärna ur äpplet, skär det sedan i tunna klyftor.
Strimla vitkålen i grova strimlor och skiva löken. Fräs äpple, vitkål och lök.
Ringla över honung och kalvfond, häll sedan i vatten. Låt småputtra i ca 15 minuter.
 Stek champinjonerna, häll sedan över vinet.
Låt sjuda i 6-7 minuter, ha sedan i redning, klicka till sist i margarinet.
Skiva upp fläskfilén. Servera med Rösti.

Personligen tyckte jag att den här rödvinssåsen var mycket godare än den vi åt på nyårsafton. Jimmy däremot uttryckte det såhär: "Det smakar skit!"  Ja. Han är så rar. Är det bara jag som har lagt märke till att människor som påstår att de inte kan laga mat ändå alltid ska komma in i köket och lägga sig i allting? Fast så fort man ber dem om hjälp med något så låter det: "Neeej, men jag kan inte laga mat! Det är bättre du gör det!" Och det skulle man ju gärna göra, det är bara det att man står och brinner upp samtidigt som man diskar och vattnet kokar över och saker bränns vid i ugnen och kycklingen ska slaktas. Men när man har saker under kontroll, då ska de alltid komma in och pilla i allting, klaga på allting och säga saker som: "Ska du inte göra så istället?" / "Ska det inte vara mer salt i?" / "Ska det verkligen se ut sådär?" JAAAAAA! Det ska det! Håll käften och get the fuck off out of my kitchen för fan.

Woodpigeon - Ms. Stacey Watson, Stepney Green

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0