Skämskudde sökes!

Jag återkommer om det där med skämskudden och börjar med fredagsmiddagen. Jag tog en liten genväg med en färdig sås, men det blev så gott så jag tycker det är okej ändå. Dessutom gick det ju lite snabbare så, och ibland är det skönt att få middagen på bordet snabbt. Speciellt när man är hungrig och har stått på jobbet och suktat efter kakor och tårtor utan att få smaka en endaste liten en.


Citronkycklinggryta med ris


För 2 portioner

2 kycklingfiléer
1 gul lök
1 röd paprika
2 vitlöksklyftor
1 frp Kelda Lovely Lemon
2 tsk sambal oelek
ingefära
chili lime-krydda

Strimla kycklingfiléerna och paprikan.
Skala och finhacka löken. Fräs i en djup panna.
Häll över citronsåsen. Pressa ner vitlöksklyftor.
Blanda ner sambal oelek. Låt koka ihop i ca 10 minuter.
Smaka av med ingefära, chili lime-krydda och andra kryddor som du själv föredrar.
Servera med jasmineris.

Jag vet. Ibland är jag så galet bra på att klura ut snabba, enkla, goda rätter. Lite starkt var det också. Det gillar vi. Gillar man inte det så kan man bara utesluta sambal oelek. Men då blir det mest lamt tror jag.

Efter maten kom Evelina hit och så tittade vi på Idol-finalen. Jag är fortfarande upprörd över att Eriks flickvän aldrig gick ner från scenen. Det var så fruktansvärt pinsamt att hon bara stod där med honom under hela vinnarlåten. Vad ville hon? Jag har inte skämts så mycket sen den där Camilla hörde fel och trodde att hon gått vidare under kvalveckan. Det här var ju nästan ännu jobbigare. Jag ville nästan byta kanal så jobbigt tyckte jag att det var. Låt grabbhalvan ha sin stund i rampljuset medans den varar för tusan, det vet ju alla att den blir ganska kort för idol-vinnare!

Förresten:

Vad är det där för jävla stolpskott? Var är Johan Palm?

 

Dam Funk - 10 West

Kommentarer
Postat av: Carro

Nej, men misstänker att jag knåpat sönder något i sömnen eller så är det stressrelaterat ..



Så hemskt det där när man måste skämmas å andras skull :p Särskilt när man inte kan göra något åt det ;p



Hoppas du har en bra helg

2009-12-12 @ 19:52:28
URL: http://carrod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0