Du ska inte följa med upp och smaka på korven?

Nu kom jag att tänka på en dag när jag och Sandy var på väg till skolan från bussen och sprang över en äng och dansade runt och sjöng: "You and me, me and you, we're the only ones in our song..." Den var väl med i den reklamen där det slutar med att killen frågar om hon inte ska med upp och smaka på korven? Kolbasz, Salsiccia och Picaro. Hm. Ja. Nej, nu var det inte gymnasieminnen vi skulle snacka om utan mat. Korv.


Bulgursallad med kolbasz och sambal-sås


För 2 port

2 dl bulgur
4 dl vatten
1 tärninggrönsaksbuljong
1 klick smör
½ zucchini
1 röd paprika
1 stjälk selleri
1 liten burk kidneybönor.

Sås:
1 burk kesella
2 tsk sambal oelek

Koka upp vattnet med buljongtärningen. Tillsätt bulgur.
Koka på svag värme tills bulguren är mjuk och vattnet är bortkokat.
Klicka ner lite smör, blanda om och låt stå några minuter.
Tärna zucchinin. Strimla paprikan. Hacka sellerin.
Fräs på detta i en stekpanna.
Krydda gärna lite med valfria kryddor.
Skölj av bönorna. Blanda grönsaker, bönor och bulgur.
Blanda ihop såsen. Servera bulgursalladen med kolbasz och sambal-sås.

Anledningen till att jag var så fruktansvärt pedagogisk nu var att det tog hur många månader som helst innan jag lärde mig koka bulgur så att det blev gott. Men så lärde jag mig buljongtricket, sen lärde jag mig smörtricket och nu tycker jag att det är mumma! Vad Jimmy tycker behöver vi ju inte gå in på.

Under kvällen har jag varit på julfika på jobbet och ätit och ätit. Sen gick jag hem till Evelina och åt och åt. Till slut fick jag inte plats i min kjol längre. Nästan i alla fall. Så nu har pyjamasbyxorna åkt på istället. Jag är sugen på te men då kommer jag att få en koffeinkick och börja speeda runt här som Gunde Svan på ecstasy. Så jag ska nog lägga mig i sängen istället. Imorgon blir det julgodisverkstad. Det blir fint det!

Nina Walsh - Sweetest Cure

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har som lite svårt för gryn, ris and so on. Men på 7 kryddor gör de helt guuudomlig Bulgur. Tror de har Olivolja å grejjs i. Har aldrig gett mig på Bulgur hemma, förutom once. Får nog kanske ge det ytterligare några försök och använda mig utav ditt knep.



Snabba cash var riktigt bra ! Jag ääälskar Joel Kinnaman som sagt. Har du sett i Skuggan av värmen? Kanske har frågat det förut, hmm. Yrboll ! :P



Risken finns att rånen kommer bli lite trashade och kanske ej så delikata. Hmm =/ Dajm att du inte bodde närmre. Du kanske får fynda ifrån någon söt liten dam på någon julmarknad? :D

Det bör ha kommit snö i Dalarna nu också va?

2009-12-16 @ 00:32:31
URL: http://carrod.blogg.se/
Postat av: kitty

Gud vad hungrig jag blev av att kika i din blogg. HAHA. Det ser så sjukt gott ut ! : ) Kram

2009-12-16 @ 04:18:42
URL: http://thekittycats.blogg.se/
Postat av: Annapanna

du är min lilla julgodis <3

2009-12-16 @ 12:49:12
URL: http://anagoesbananas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0