En liten wok med lövbiff.

Igår blev det lite snabb och enkel mat när vi väl fick komma hem igen efter att mäklaren slängt ut oss då det var dags för visning på lägenheten igen. Hela stället känns lite dekadent nuförtiden tycker jag. Eller så är det bara att jag tröttnat eftersom vi ändå måste flytta om 3 veckor. Det är väldigt lite "kul" och väldigt mycket "måste" inom den närmsta tiden. Nåja. Maten var det ja. Det blev en snabb lövbiffswok som såg ut såhär:



Lövbiffswok med nudlar

För 2 pers

ca 300 gr lövbiff
2 vitlöksklyftor
200 gr wokgrönsaker
2,5 dl matlagningsgräde
1 msk soja
1½ msk sambal oelek

Strimla lövbiffen. Skala och hacka vitlöken. Fräs i en wokpanna.
Tillsätt wokgrönsakerna. Häll över matlagningsgrädde.
 Blanda ner soja och sambal oelek. Låt koka ihop i ca 10 minuter.
Servera med nudlar.

Så lätt var det. Nu ska vi till Systembolaget och så måste jag till posten och fixa med massa paket eftersom jag håller på att sälja ungefär allt jag äger och har på tradera för att få det att gå runt. Det går inte runt ändå. Det är knappt en halvcirkel. Konstigt att ingen vill betala monstruösa summor för mina dyrbara exklusiva avlagda gamla H&M-paltor. Det må jag säga. Det borde ju ändå ligga lite värde i att jag har haft dem på mig? Jag som är SÅ GULLIG!

Blä. Nu mår jag illa.

Kommentarer
Postat av: åsa - hello sugar!

ja vad är det för fel på folk, de köper ju gamla halvätna korvar som brittney tuggat på!!



jag håller tummarna att alla ska gå bra med försäljningen av lägenhet, kläder, prylar...

2009-08-10 @ 14:30:47
URL: http://hellosugar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0