Det är viktigt att inte slarva med vätskekontrollerna.

Igår var vi på femkamp på Liseberg. Det var väldigt kul, jag hade aldrig gjort det förut och blev positivt överraskad. Ett billigt nöje dessutom. Ja, om man bortser från vätskekontrollerna då. Och vätskekontrollerna får man ju inte slarva med, då kan kroppen torka ut. Vi hann tyvärr bara med 3 av 6 vätskekontroller så vi måste komma tillbaka och ta resten en annan gång.


Här är Sanna, Evelina och Malin på vätskekontroll #1. Där bestämdes det vilka grenar som det skulle tävlas i. Det tog sin lilla tid, men till sist lyckades vi rösta fram fem favoriter.


En av dem som vi röstade fram var "Bananbåten." Det visade sig att jag är en hejare på att lasta bananer på båtar, och jag vann! Woohoo. Ja, ni ser ju själva vilken talang jag verkar ha.


Här är jag på vätskekontroll #2. Det är viktigt att fylla på med vätska. Därför drack jag både öl och cider. Nej. Det gjorde jag faktiskt inte. Jag dricker ju inte öl, jag höll mig till min fina lilla cider.


Tommy vann en groda när vi spelade nåt golfspel. Grodan drack kanske lite för mycket för vid vätskekontroll #3 däckade han nämligen. Vid vätskekontroll #3 korades också Sanna som vinnare. Typiskt nog så låg jag på förstaplats inför sista grenen men var sämst på den så jag slutade på delad fjärde plats tillsammans med Jimmy.

Efter femkampen gick vi till Vasastan (utestället alltså) och fyllde på med ännu mer cider. Som tur var så åkte jag och Jimmy hem när de stängde vid ett. Tur eftersom de ringde från jobbet vid kvart i nio i morse och hade en kris så jag var tvungen att springa dit för att öppna vid nio. Hu. Nåja. Det är väl bra att man får jobba lite. Jag ska nog börja gå ut lite oftare så kanske jag får jobba mera...

Nu städar vi inför att mäklaren ska komma hit och ha lägenhetsvisning lite senare i eftermiddag. Det är alldeles för varmt och soligt för att vara inne och städa ju! Men men. Vi är faktiskt snart färdiga. Sen blir det pizza på Peperoni. Fy fabian vad gott! Pizza i solen. Men först umgås med dammsugaren. Puh.


Kommentarer
Postat av: Katinka

Jamen vi är ju lite inne på samma bana du och jag. Jag vet minsann hur viktigt det är med de där vätskekontrollerna. Inte ska man slarva med dem inte. Viktigt, viktigt!

2009-08-07 @ 11:07:34
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0