Chicken Red Curry-paj.

Under alla festliga dagar vi har haft så har vi faktiskt ätit mat också. En dag blev det tacos, sen blev det såklart nån bakis-pizza och bakis-Burger King och en dag gjorde vi en Chicken Red Curry-paj. Jag är ju som bekant tokig i paj medan Jimmy inte tycker om det särskilt mycket alls. Martina var mest imponerad över att jag kunde göra pajdeg tror jag. Men eftersom Jimmy tycker väldigt mycket om Thai Red Curry så fick den här pajen godkänt i alla fall:


Chicken Red Curry Paj

4-6 portioner

125 gr margarin
3 dl vetemjöl
1 msk vatten

Fyllning:
3 st kycklingfiléer
½ salladskål
1 röd paprika
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
4 ägg
2 dl mjölk
2 dl vispgrädde
3-4 tsk red curry paste
riven ost
cashewnötter

Tärna smöret och mixa med vetemjölet i en matberedare.
Tillsätt vattnet och mixa ihop till en deg.
 Lägg degen i en plastpåse och kyl i ca 30-60 minuter.
Sätt ugnen på 200 grader. Tryck ut pajdegen i en pajform.
Klä in kanterna med ugnsfolie och förgrädda pajskalet i 12 minuter.
Sänk ugnstemperaturen till 175 grader.
Tärna kycklingfiléerna. Strimla salladskål och paprika. Skala och finhacka löken.
 Fräs kyckling, salladskål, paprika och lök i en stekpanna tills kycklingen är genomstekt.
 Blanda ägg, mjölk, grädde och curry paste.
Lägg kycklingfyllningen i pajskalet och häll över äggstanningen.
Strö över riven ost och en näve cashewnötter.
Grädda i ca 35-40 minuter. Servera med en sallad.

Ibland frågar folk mig var jag hittar alla recpet och inspiration till sånt som jag lagar. Jag brukar titta i tidningar och läsa i bloggar, svarar jag då. Och nu har det kommit en jättebra ny sida där man lätt kan hitta massa bra matbloggar och se de senast upplagda recepten. Titta in här: www.matbloggar.com och inspireras.

Nu är det tydligen dags att börja flyttpacka enligt Jimmy. Enligt mig är det dags att ligga i soffan, snörvla och gnälla lite. Men men, Jimmy har nog rätt. Det är faktiskt mindre än 2 veckor kvar så det är väl dags. Hur snörvlig jag än må vara.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Det här låter som en riktigt spännande och god paj.



Är duktigt avis på paradisasken i inlägget under, vill ha =)



Ha det bra!



2009-08-17 @ 20:19:10
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: åsa - hello sugar!

åh vilken spännande paj, låter jättegott!!



det är tungt att flytta men jag hoppas allt kommer gå smidigt och bra för er!!

2009-08-17 @ 21:09:17
URL: http://hellosugar.se
Postat av: E

Hejsan, fin blogg !

Jag vill inte göra reklam eller så men kommentera gärna mitt inlägg som heter "pic" och svara på frågan i inlägget ! Kram :)

2009-08-17 @ 22:43:41
URL: http://ellennykvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0