Är magen glad så är Nillan glad.

Och just nu är min mage helt sjukt glad. Åååh. Så god mat vi åt nyss. Jag gillar god mat. Det här är en sån här rätt som ni faktiskt bara måste testa. Imorgon, i helgen eller kanske redan idag. Jag gillar't. Här är den:



Pestokassler med ris

För 2 pers

ca 300 gr kassler
2 vitlöksklyftor
1½ msk vetemjöl
1½ dl vatten
2½ dl matlagningsgrädde
1 köttbuljongstärning
½ msk pressad citronsaft
1 dl färsk basilika, hackad
1 dl färsk persilja, hackad
½ dl grovhackade valnötter

Börja med att hacka basilikan, persiljan och valnötterna.
Skala och finhacka vitlöken. Fräs dem i olja i en djup panna.
Rör ner vetemjöl. Späd ut med vatten och matlagningsgrädde.
Smula ner köttbuljongen. Blanda ner citronsaft, persilja, basilika och valnötter.
Tärna kasslern. Låt såsen koka upp. Lägg i kasslern och låt den koka med såsen några minuter.
Servera med ris och dina favoritgrönsaker.

Mmm. Vad gott! Idag har vi mest varit ute och gått i det fina vädret. Man får ju passa på när solen skiner och det är äntligen är varmt och skönt igen. Ikväll ska vi passa på ännu mer och ha femkamp på Liseberg. Så just nu stresstvättar vi för att hinna med allt. Femkamp. Undrar om det innehåller bollar? Jag är livrädd för bollar. Nej. Tillbaka till tvättstugan. Sen kanske man ska ta på sig någonting lite mer elegant än ett urtvättat linne och trasiga leggings. Kanske. Åh. Sol. Åh. Liseberg. Åh. Göteborg. Att folk vill bo någon annanstans, det är för mig ett mysterium. TVÄTTSTUGAN!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det här lät spännande, brukar inte ha nötter i maten, men kanske borde testa det.



Hoppas ni hade det bra på Liseberg, själv besökte jag faktiskt Göteborg igår men vi var på Cosmopol.

2009-08-06 @ 14:28:25
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Ja, det här verkade verkligen gott!!



Det kommer jag nog testa faktiskt!!



Ang. Fanta Lemon...kommer ihåg att jag för ca 12-13 år sedan blandade den med Bacardi Limon varje gång vi skulle festa den sommaren.

Kul att höra att den är tillbaka.



Ha en bra helg!!

2009-08-07 @ 19:18:58
URL: http://www.ensidamedmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0