Och jag behöver en smäll på käften.

Nu tar jag påsklov och åker till Tidaholm i några dagar så det blir nog rätt lugnt på bloggfronten. Bloggen måste ju också få påsklov liksom. Jag tycker mest synd om Jimmy med tanke på hur konstig jag blir om inte jag får skriva av mig på några dagar, jag kan verkligen gå in i mig själv och bli helt tyst och konstig. Eller börja prata om helt konstiga saker. Jag får nog ta med mig en liten skrivbok där jag kan skriva ner små stödord emellanåt. Haha.

För att ni inte ska svälta ihjäl och sakna mig för mycket så bjuder jag på Tisdagens Middag:



För 2 personer:

1 morot
1 palsternacka
100 gr kassler
1 dl matvete
6 ½ dl vatten
1 tärning grönsaksbuljong
3/4 dl matlagningsgrädde
0,25 dl vitt vin
maizena
saft från ½ citron
färsk bladpersilja
färsk basilika

Skala och riv morot och palsternacka. Tärna kasslern. Fräs detta i en stor kastrull eller gryta i några minuter.
Blanda ner vatten, matvete, buljong, grädde och vitt vin. Låt koka under lock i ca 15 minuter.
Smaka av med citron och färska kryddor. Red av med maizena. Ät.

Nu ska jag byta låtar i mp3-spelaren och noja över någonting som jag glömt packa eller någonting jag glömt göra. Byta låtar ja. Det rimmar illa när man börjar kunna i vilken ordning låtarna kommer. Ahmen... GLAD PÅSK PÅ ER!

The Who - Leaving Here

Kommentarer
Postat av: Katinka

Ha det härligt i Tidaholm och kom åter med massor av berättarenergi! Glad Påsk på dig!

2009-04-09 @ 16:27:36
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Sandra drömkaka

Mmm vad god den här soppan såg ut & lät :)! Jag som inte ens minns när jag sist åt en soppa vill verkligen testa den här!

2009-04-14 @ 17:28:32
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0