Kom igen, Lena!

Jag är nog inte mitt allra gladaste jag idag. Förhoppningsvis går det över om ett tag. Det är nog vädrets fel, när det går från strålande varm sol till mulet blåsigt kallt så måste det ju påverka humöret. Nej. Blä. Jag orkar inte ens skriva om det. Jag bjuder på Lördagens Middag istället:



Biffar med pinjenötter, klyftpotatis och citrusdip.

För 2 personer

300 gr blandfärs
0, 75 dl pinjenötter
1 ägg
1 vitlöksklyfta
salt
peppar

Dip:
färsk basilika
timjan
0,75 dl kesella
0,75 dl philadelphia
1 msk olivolja
rivet skal från 1 citron

Blanda färsen med nötter, ägg och vitlök. Smaka av med salt och peppar.
Ställ in i kylen i ca 30 minuter.
Forma till biffar och stek dem i grillpanna.
Gör i ordning dipen: Hacka färsk basilika.
Blanda ihop olivolja, kesella och philadelphia, blanda ner basilika och timjan efter smak.
Riv skalet från 1 citron, blanda ner i dipen.
Servera biffarna med dip och klyftpotatis.

Nu ska jag fortsätta sura lite i väntan på att tvätten ska bli klar. Det vore ju bra om jag var färdigsurad tills ikväll då jag är bortbjuden på middag. För de andras skull liksom.

Depeche Mode - Jezebel


Kommentarer
Postat av: Skogshuset

Sv: ja det är klart, men diska är inte kul det heller:-) Så det blir nog alternativ nr 2 - att blogga!!! Trevlig att gå på middag ikväll, själv ska jag jobba...

2009-04-21 @ 15:46:05
URL: http://skogshuset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0