Jag känner pojken här i fönstret mittemot.

Hallå? Var tog solen vägen? Jag skulle ju sitta på balkongen hela dagen och läsa Jane Eyre. Nu har jag istället legat i sängen och läst med en kopp te. Very very british. Jag skulle haft en klocka att ringa i också emellanåt när jag vill ha mina kuddar puffade och sånt. Vem som skulle komma och puffa upp dem vet jag inte riktigt... Kanske samma person som äter upp allt bröd och sånt när jag är i skolan/på jobbet/sover. Jimmy äter aldrig mackor nämligen, och inte knäckebröd heller. Det berättar han varje gång vi är och handlar så jag får välja vilken sorts bröd vi ska ha. Och sen när jag känner för att ta mig en liten smörgås så är likförbannat allt bröd alltid slut. Och eftersom Jimmy inte äter mackor så måste det ju bo en tredje person här i lägenheten som äter upp allt bröd för mig när jag inte är i närheten...

I onsdags hade jag latdag och gjorde enkelmat, då åt vi det här:



Nacho cheese chicken wraps

För 2 pers.

2 kycklingfiléer
3 dl créme fraiche
1 påse nacho cheese dipmix
Sallad
Gurka
Tomat
Paprika
Riven ost
Tortillabröd

Tärna kycklingfiléerna och bryn dem i en stekpanna, blanda ner créme fraiche och dipmixen.
 Blanda ihop och låt puttra några minuter. Servera med grönsaker & ost i tortillabröd.

Lättare och snabbare än så blir det väl knappast. Inte så mycket godare heller skulle jag tro. Nu ska jag återgå till Jane Eyre. Det är skönt när ens pluggande består av roliga uppgifter. Så kan man stolt säga: "Idag har jag pluggat konstant i 7 timmar!" När man bara legat i sängen och drömt sig bort till den engelska landsbygden. Happy days, mate!

Nick Cave & The Bad Seeds - Tupelo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0