Andra Långgatan-flickorna med hjärtat av på mitten.

Solen skiner och fötterna är trötta efter massor av promenerande idag. Jag har köpt ett snöre. Eller ja, tekniskt sett var det ju Jimmy som betalade för det. Det är troligtvis också Jimmy som kommer att få göra jobbet som vi skulle ha snöret till. Nämligen att sätta upp en spegel. Flytta på en spegel är nog mer sant. Jag köpte alltså inget snöre, men jag köpte en minimuffins-form och formar att göra vaniljhjärtan i. Sånt gör mig glad i magen hela dagen. Precis som Jimmy blir glad av ett snöre. Det har jag bestämt, alla killar gillar snören och att bygga grejer. Oh ja.

Det här åt vi igår:



Pastagratäng med kassler

För 2 pers

2 portioner pasta
ca 100 gr kassler
2 dl pastasås arrabbiata
2 dl ostsås
riven ost

Sätt ugnen på 250 grader. Koka pastan. Strimla kasslern.
Blanda pasta, kassler, pastasås och ostsås och häll i en ugnsform. Strö över riven ost.
Gratinera i ugnen ca 10 minuter. Servera med en sallad. Ät.

Ja. Det var ju inte särskilt svårt. Varken att laga det eller att skriva ut receptet. Lyckades dock bränna mig på handen när jag skulle ta ut gratängen ur ugnen. Nåja, nu har jag ett brännmärke på varje hand. Jag kan ljuga ihop någon historia om hur jag blev torterad av indianer som barn. Indianer finns det ju så gott om i Sågmyra liksom.

The Beach Boys - Barbara Ann

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0