2 September.

Min mamma är rätt så söt. Idag ringde hon för att berätta att hon hämtat ett tygprov till ett par gardiner hon ska sy åt mig, och så sa hon att hon funderade på att skicka ner tygprovet på posten för att jag skulle få se det.

Jag: "Men kan du inte ta ett kort och skicka på mailen istället då?"
Mamma: "Men, ser man färger på mail då?"

Ja. Det är inte lätt med all ny teknik. Jag berättade för henne att det till och med finns färg-teve nuförtiden. Och ett slags tempererat skåp som man kan lägga mat i så att den inte blir förstörd på en gång.

På tal om att bli förstörd på en gång; Jag köpte en miniros förra veckan och den är redan halvdöd. Varför kan inte jag hålla levande saker vid liv? Det här börjar bli löjligt. Vad gör jag för fel? Jag måste ringa min tant Desireé och fråga hur man återupplivar halvdöda blommor. Min enda idé hittills har varit att flytta den från det soliga fönstret till den skuggiga bokhyllan. Den ser precis lika död ut nu som den gjorde när jag flyttade på den.

The Cure - Close To Me

Kommentarer
Postat av: Tant D

Minirosor håller lika länge som snittblommor. Så den dör bara en naturlig död :)

2008-09-02 @ 23:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0