Så jag springer tillbaks till dig.

Vi fick inte lägenheten. Jag är ledsen och... Ledsen. Jag som planerat glöggkväll framför kakelugnen med lussekatter, pepparkakor och knäck. Jag som planerat fina middagar i det underbara köket. Jag som planerat rosa/vitt/svart i köket, rött i vardagsrummet och något annat i sovrummet. Nu får jag planera något annat nu. I en helt vanlig lägenhet som faktiskt också kan bli bra om jag bara släpper tanken på den där lägenheten. Men kakelugn och stort kök är svårt att överträffa. Nu släpper jag det. Nu.

Nåja. Det är skönt att vara hemma i alla fall. Packa upp väskan och pusta ut. Det är synd om Jimmy för han har dragit ut en tand idag. Fast lite mer synd om mig som inte får bo i den där drömlägenheten. Men seriöst, hade vi fått den så hade jag ju aldrig nöjt mig med att bo någonstans efteråt så det är nog bättre att börja försiktigt. Åh, vad klok jag var nu. Nu ska jag titta på teve med Evelina och Jimmy. Och börja fantisera om en annan lägenhet. En vanlig lägenhet som också kan bli bra om man bara gör det fint. Huvudsaken är ju att vi har varandra. Faktiskt.

New Order - Fine Time

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0