Det är så tragiskt.

Jag är inte lika ledsen över lägenheten längre, vi fick nyss om en ännu större med gulligt kök och billigare hyra. Och om vi får den slipper vi betala dubbla hyror så det känns bra. Jag hoppas att vi får den, det skulle kännas bra att ha alla lägenhetsbestyr avklarade. Jag skulle även vilja få besked från högskolan om jag kommit in där till våren. Annars är jag rätt nöjd över att äntligen träffat på någon i den här stan som har lite koll, annars är det mest flum och flum. Men min handledare på arbetsförmedlingen, han har koll! Nästa gång jag ska dit ska jag blinka med mina stora blå och få hjälp med att fixa mig en praktikplats på ett konditori.

Blinka med mina stora blå, vilket jäkla 50-talsuttryck. Det är min mamma som använder såna där konstiga talesätt. "Du får väl blinka med dina stora blå och be om hjälp med det då." Brukar hon säga om det mesta. Undrar om det hade funkat lika bra om jag hade haft små gröna ögon? "Du får blinka med dina små gröna." Det låter liksom inte alls lika bra. Då hade jag väl fått ta till med något annat knep. "Du får flasha med dina gräddvita bröst." / "Du får vicka på ditt fasta lilla ass." / "Du får vinka med dina välmanikyrerade naglar." Nej. Allting låter liksom bara fel. Mest för att inget av det där riktigt passar in på mig. Tur då, att det blev ett par stora blå.

Nu vill jag äta frukost. Jävla Jimmy. Han bara sover och sover.

Metallica - The Judas Kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0