Titta det snöar, snart kommer tomten!

Nu tycker jag att Jimmy ska vakna. Han har faktiskt lovat mig en promenad längs vattnet, men han bara sover och sover. Igår fick jag ett par röda stövlar på posten, ett par stövlar som jag inte ens betalat för. Jo, jag tackar jag. Röda stövlar har jag ju tjatat om ganska länge. Varför vet jag inte riktigt, men de piggar upp. Jag känner mig som en liten tomtenissa. Och nu vill jag ta en promenad i mina röda stövlar, men Jimmy bara fortsätter att sova. Fastän jag la mig på honom med iskallt blött hår. Fastän jag beklagade mig över mina cancerknölar jag fått på fingrarna. Fastän jag spelar musik som han verkligen inte tycker om på hög volym. Fan, vad allt i mitt rum är dammigt. Om jag städar lite så vaknar han nog.

Creedence Clearwater Revival - Susi Q

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0