It's like pretty woman, and I AM a whore.

Idag är det söndag och då får man äta bakispizza och titta på dåliga repriser hela dagen. Speciellt om man varit ute dagen innan, vilket jag ju faktiskt varit. Sånt kan man unna sig när man har en pojkvän som kan försörja en.

Igår skulle vi leta på Bill Gates och Mick Jagger eftersom de är i stan på bröllop, men vi hittade dem inte. Jag tror att de var på Rockbaren, där utanför stod vi faktiskt i ca 5 minuter och frös. Men då kön in var aplång och till och med Göteborg har blivit kallt så gick vi vidare istället.

Vi hamnade såklart på Sticky Fingers, (det finns fortfarande lediga rum här i lägenheten att hyra i vår Ellen & Clara, do it do it!) där det som alltid dansandes till Håkan Hellström, Morrissey, The Cure, The Killers, Bob Hund, Florence Valentin, Millencolin, Mando Diao, Sugarplum Fairy och lite annat smått och gott. Jag var till och med längst ner för första gången i mitt liv och Jimmy dansade på mittendansgolvet fast han hatar nästan all musik jag nyss räknade upp. Vi blev attackerade av en amazon-kvinna som var dubbelt så lång som mig och Evelina och en kille med dreads och jag tror att de båda två var höga som hus, det var dreads överallt. Och Jimmy klagar på lite öl på armen när jag nyss hade haft 42 stycken otvättade dreadlocks i munnen. Jag sär, jag sär.

Vi åkte faktiskt hem redan innan de stängde och drömde oss bort till bakispizzans värld. Jag tror att den enda anledninen till att vi gick ut igår överhuvudtaget var att vi skulle få äta bakispizza idag. Nu ska jag krypa ner i sängen ett tag till, det är så kallt överallt. Och klä på sig orkar man ju inte, det är bara ansträngande. Och jag har blått smink överallt och massa folk skrattade åt min Foppa-tröja igår. My precious.

Fat Boy - Blue Skies

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0