Alla drömmer om fåglar.

Vi måste införa en ny regel. En regel som innebär att man inte får skicka sms till mig före klockan 12 på lördagar & söndagar. Utenätterna här blir oftast längre än man tänkt sig, och i morse somnade jag klockan 7. Sen vaknade jag klockan 10 av ett sms. Jag lyckades faktiskt somna om till sist, men aaah. Nej. Hörni. Inte före 12, okej?

Igår hamnade vi hos Frida på kalas. Det var jag som bestämt att det var ett kalas, ingen annan visste nog om det riktigt. Men jag envisades med att kalla det för kalaset hela dagen och kvällen. Något av det första vi fick reda på då vi kom till kalaset är att... Ja, jag och Evelina borde inte festa ihop. Men det har vi nog vetat länge. Här har vi gått i flera veckor och varit sura för att någon åt upp våran choklad på inflyttningsfesten, det visade sig igår att det var Evelina själv som bjudit bort chokladen och dessutom sin egen juice som hon trodde att hon blivit bestulen på. Och om det nu är så, då kanske det var jag själv som drack upp min vinare också? Vem vet, det skulle förklara att jag spydde konstant i 15 timmar.

Annars var gårdagens ord "Pyttan" som tydligen är vad de säger i Småland till barnen när de pratar om vad vi i resten av Sverige kallar Snippan/Smulan/Kissen/Murran/Framstjärt. Pyttan. Det var det pyttigaste jag hört. Och roligaste. Stackars Andreas fick det inte lätt resten av kvällen efter att det kommit fram. Att sedan sitta och göra om alla låtar så att de handlade om Pyttan och att bara ha allmänt djupa diskussioner och att se Evelina tycka att Jimmy är troligast att komma i byxorna. Haha. Med sådan glädje också. "JA! NU VET JAG!"

Det var mest dansbandstema, eller lite nynazist-tema. Och Skoldisco blev det som vanligt ingenting med. Vi är dåliga på att komma ut i Göteborg, förfesterna har en förmåga att hålla på alldeles för länge trots att krogarna har öppet till 5. Nej, jag vet inte heller hur vi lyckas. Eller misslyckas. Vid halv fyra tiden drog jag och Jimmy oss hemåt i alla fall, för att se om Evelina råkat elda upp hela lägenheten. Evelina lämnade vi dock kvar hos Frida, vi avsäger oss allt ansvar.

Idag, eller snarare ikväll, ska vi åka till Falköping. Men först är det hockey, det kan man tydligen inte missa. Jag vill ha ostbågar, men det ignorerar jag. Mest för att jag inte orkar gå till Willy's och Johannebergs Livs som ligger 10 meter härifrån är snordyrt. Varför tittar Jimmy på fiskeprogram? Nu ska jag leka med verktygslådan.

Metronomy - On Dancefloors


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0