"Går du runt med bär?"

Nu är kalaset slut. Och jag måste erkänna att jag missade det mesta. Det blev varken kasurell eller langós, men det är väl som det är. Det blev åtminstone en halv picknick, en bruten anti-Harry's pakt, ett fiasko i Eurovision och en förbaskat god pastasallad. Och för att vara en helg i Falun måste det väl ändå räknas nästan som Väl Godkänt. Jag har sänkt mina krav. Nu håller jag mig till att sällskapet ska vara rätt, och det var det.

I fredags började vi med picknick på Hannas innergård. Där Ceebs mest satt och frös, vilket jag tyckte var härligt då hon värmde sig på mina lår. Mjau. Sandylicious posade, eller solade, eller någonting annat där på filten som jag och Ceebs hade roligt åt. Annars var jag mest bossig över Jimmy och förbjöd honom att röka. Men en deal är en deal och han fick ju faktiskt dricka alkohol åtminstone. Magnus lekte Henrik Lundqvist eller Eddie Läck, allt för att få ta den i plocken. Jag vet inte vad det var han ville ta i plocken riktigt men vi kastade vindruvor och jordgubbar på honom för att han skulle lugna ner sig. Sen var Clara förälder på stan som bjöd på bär.

Det blev O'Learys sen. Ett O'Learys med tema Kiss. Inte Kiss så som jag och Ceebs hade hoppats på, att man fick gå runt och kissa överallt och sen lämna in sitt kiss i baren och få sin mängd kiss i Cider. Utan Kiss som i bandet Kiss. Jag var mest trött och sov på Jimmy. Vi kanske inte gjorde vårat yttersta för att ha roligt heller så vi gick därifrån. Att vara på stan kändes mest jobbigt då det kryllade av tolvisar överallt så vi hängde på Maestro istället. Magnus tvingade mig att äta pizza. Jävla Magnus. Handlar han inte upp hamburgare för alla mina pengar så tvingar han i mig pizza istället. Jag säger då det.

I lördags var vi i Hackmora på husesyn. Jag och Jimmy hittade en solvägg, och en katt. Freddie, Sandra och Johan var mer seriösa och ska tydligen springa Hackmora Bergslopp. Jag ska rulla nerför istället tror jag. Äta mig riktigt tjock och sen rulla ner till Sågmyra från Hackmora Klack. Sen blev det tjockismat vid korvmojjen och faktiskt fick jag äta min älskade chokladmunk också. Vidare till Grycksbo för att sedan cruisa in till stan. Hm, nja. Åtminstone åka raggarbil. Det är kul. Jag är nog lite ragger innerst inne. Eller så har jag bara en fetisch för 50-talsgrejer från USA.

Förfest hos Sandylicious sen. Jag var envis som en gammal get och vägrade gå någonstans innan Eurovision Song Contest var slut. Det fanns ju faktiskt en chans att Sverige skulle vinna. Inte. Vi fick åtminstone en 12'a! Det är inte dåligt. Jag pratade engelska med Jocke i telefon och han vägrade att tro att det var jag förrän jag sa: "Fuck you bajssnopp!" Härligt att vi har en sån fin relation till varandra. Höhö.

Det blev Harry's sen. Jag bröt min pakt med mig själv. Men 9 månader utan Harry's i Falun är fanimej inte dåligt. Jag skulle vilja se någon annan Falubo som klarat av det! Och nu menar jag någon annan Falubo som faktiskt går ut ibland, inte någon tofflig Falubo som bara tofflar. Det räknas inte. Harry's var, såklart & som vanligt, en besvikelse. Dyrt och överbefolkat. Ska det vara så att man behöver kämpa sig in på toaletten och har en kvadratdecimeter att röra sig på? Det känns verkligen som att de följer säkerhetsreglerna där. Inte.

På bussen hem blev vi ståendes i 40 minuter utanför Grycksbo då det varit en bilolycka. Frontalkrock och ambulanser överallt. Jag blev  tokorolig och började ringa Storebror men fick bara pip-pip-pip och sen ingenting mer varje gång jag ringde. Vilket väl bör ha varit en 200 gånger. Det slutade med att jag satt och grät som en 3-åring och Jimmy försökte trösta. Ja, men min Storebror kör som en galning och alla hans kompisar också, dessutom brukar han alltid svara i telefonen. Så jag var världens oroligaste lillasyster i ungefär 3 timmar tills jag fick ett sms ifrån honom där han skrev att han levde. Puh.

Tur att Jimmy är världens bästa pojkvän som klarar av alla mina konstigheter. Det må jag säga. Idag har vi bara legat i sängen. Ända tills klockan 15. Det var nödvändigt. Haha. Ja, det var tydligen det eftersom jag måste leka att jag är en nötskrika och Jimmy måste träna blickar och poser. Sen måste jag ju tvinga Jimmy att hångla med Zophie, min rosa lilla fluffiga enhörning också. Zophie är kär i Jimmy, och så måste man prata engelska med henne för att hon saknar Bradley så mycket. Jag saknar också Bradley, han hade ett wicked laugh.

Nu är jag hungrig och trött och måste duscha. Men först ska jag titta på One Tree Hill och Lost. Åtminstone OTH. Hur kunde jag missa kasurell OCH langós?

The Ting Tings - Great DJ

Kommentarer
Postat av: Saturnine

Det gör inget att du missade karusellerna och god mat, då är vi ju två om det!

2008-05-26 @ 11:34:49
URL: http://saturnine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0